Hlavní obsah

Losí test v podání Tesly Modelu 3. Výsledky překvapily

Foto: km77.com

Tesla Model 3 prošla losím testem na výbornou

28. 5. 2019

Losí test, tedy simulace úhybného manévru před překážkou na poslední chvíli, je takovým prubířským kamenem většiny modelů. Některé překvapí v tom negativním slova smyslu, když si při takovém manévru skoro převrátí, jiné zase v tom dobrém, kdy trať mezi kužely projedou bez ztráty kytičky. A Tesla Model 3 rozhodně patří do té druhé kategorie.

Článek

Losí test je extrémně náročnou disciplínou, která dokonale prověří jak vůz, tak také řidiče. V jeho případě hlavně reakce, pohotovost a nervy. V případě vozu pak jeho kvality zpracování. Název testu vznikl ve Švédsku, kde je nejčastější nečekanou překážkou na silnici právě los evropský. Test jako takový vznikl vlastně úplně náhodou. Stalo se tak v roce 1997, kdy motoristický novinář během standardního auto testu málem převrátil Mercedes-Benz třídy A. Už tehdy na to Mercedes reagoval, když do modelu instaloval systém ESP, který má zamezit převrácení auta při takovém nebezpečném manévru.

Od té doby uplynulo hodně a vody a dnes je ESP absolutním standardem, který mají jak velká SUV, u kterých to převrácení hrozí, tak také menší auta. Ovšem ani tento systém není všemocný a i dnes jsou tak modely, které se s losím testem trochu perou. Velký problém test zvládnout má, nutno říct zcela logicky, třeba Reliant Rialto, který má jen tři kola. Nedávno ale testem moc dobře neprošly ani vozy Ford Ranger, Toyota Hilux nebo Citroën C4 Picasso. Dařilo se ale naopak třeba nové Škodě Fabia a Kodiaq, ale stejně tak velkému SUV ze Španělska, modelu SEAT Tarraco.

Velmi dobře si vedla také Tesla Model 3, která testem prošla před několika málo dny. Šlo o verzi se dvěma elektromotory, pohonem všech a silnějšími bateriemi, které jsou uloženy v podlaze. A to byla právě největší výhoda Modelu 3. Takto uložené baterie hodně snížily těžiště auta, a to se tak nemělo tendence nadlehčovat nebo ujíždět z řidičem zvoleného směru. Navíc bylo auto obuto do pneumatik Michelin Pilot Sport 4, které si z testu také odnesly slova chvály.

Test prováděli španělští novináři z webu km77.com, a tak i video, které najdete níže, je ve španělštině. Ale nebojte se, že byste mu nerozuměli, ostatně záběry hovoří zcela jasně a video má anglické titulky. Pro první losí pokus novináři zvolili rychlost 74 km/h, což je o 4 km/h rychlejší pokus než s jinými vozy. Teslu tedy nešetřili, ale ta se nedala. První zvolenou rychlost zvládla úplně v pohodě, a tak testovací jezdec postupně přidával. Jenomže Tesle nedělala problém žádná další rychlost, a to ani 83 km/h, se kterou už se pere řada sportovních aut! První problémy, ale nikterak závažné, přišly až v rychlosti 84 a následně 88 km/h, kdy řidič při návratu do původní jízdní stopy srazil pár kuželů. Ze zpomalených záběrů je ale krásně vidět, jak i v tak vysoké rychlosti Tesla velmi dobře reaguje na pokyny řidiče.

Všichni tři testovací jezdci, kteří se za volantem Modelu 3 během testů vystřídali, se následně shodli na tom, že hodně práce odvedly právě pneumatiky, který prý fantasticky držely. Problém ale je, že Tesla standardně sice z továrny vyjíždí s pneu od Michelin, ale rozhodně nejde o drahé a zjevně skvělé Pilot Sport 4, ale o model Primacy 3. A už jistě tušíte, že s takovým obutím by si Tesla tak dobře nevedla. I tak si ale Tesla zaslouží velkou pochvalu, protože uspět takto v náročném vyhýbacím testu rozhodně není snadné.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama