Hlavní obsah

Land Rover Discovery 5: O 480 kg lehčí a stále schopný

Foto: Archiv Garáž.cz
29. 9. 2016

Cíl páté generace Land Roveru Discovery byl jasný - nabídnout více luxusu, lepší vlastnosti na silnici a zároveň nepřijít o terénní schopnosti. Jen je trochu škoda, že charakteristické hranaté rysy vozu jsou ty tam.

Článek

Nejlepší rodinné SUV světa - tak označuje Land Rover svou pátou generaci modelu Discovery, která se právě představila u příležitosti zahájení pařížského autosalonu. Již první generace modelu, který se objevil v roce 1989, sázela na rodinu, byť šlo o pravověrný offroad. Ostatně v devadesátých letech se tímto vozem jezdila slavná Camel Trophy, přičemž v roce 1995 tento extrémní závod vyhrála česká posádka ve složení Zdeněk Němec a Marek Rocejdl.

Třetí a čtvrtá generace Disca pak byla pověstná svou vysokou hmotností, protože kombinovala rámový podvozek se samonosnou karoserií. Zároveň se však jednalo o velmi pohodlné a v terénu schopné auto.

Foto: Archiv Garáž.cz

Novinka se však snaží odlehčovat a daří se jí to - díky použití hliníku je až o 480 kg lehčí, než předchůdce! To se samozřejmě pozitivně podepíše jak na jízdních vlastnostech, tak na spotřebě a dynamice vozu. Jedná se o plnohodnotně sedmimístný automobil s délkou téměř 5 metrů, který má světlou výšku 283 mm, brodivost 900 mm a utáhne 3,5 tuny. Pokud pojedete v pětimístném uspořádání, bude zavazadlový prostor nabízet 1137 litrů objemu!

Land Rover se však rozhodl nabít Discovery technologií a rovněž luxusem. K dispozici tedy bude 3G Wifi hotspot, 9 USB portů, poloautonomní řízení či kamery okolo celého vozu a adaptivní tempomat. Samozřejmostí je ovladač Terrain Response, který upravuje snad vše podle toho, na jakém povrchu jezdíte. Uvnitř vozu najdete desetipalcový dotykový displej, odvětrávaná masážní sedadla, Meridian sound systém či mnoho dalšího. Celkově je vůz uvnitř výrazně luxusnější než doposud.

Foto: Archiv Garáž.cz

Na silnici se pak Disco bude hýbat mnohem lépe i díky nabídce motorů. Základem je naftový dvoulitrový čtyřválec Ingenium o výkonu 240 koní. Většina zákazníků však sáhne raději po třílitrovém šestiválcovém dieselu s 254 koňmi a hlavně 600 N.m točivého momentu. Pro fajnšmekry je pak přichystán krásně znějící benzinový šestiválec s kompresorem a 340 koňmi.

V řeči čísel to znamená, že dvoulitr zrychlí na stovku za 8,3 sekundy, třílitr za 8,1 a benzinový motor za 7,1 s. Udávaná spotřeba pak spadla výrazně, a to na 6,5 l/100 km pro Sd4, 7,2 l pro TD6 a 10,9 l pro Si6. K zákazíkům by se modernizované Discovery mělo dostat v polovině příštího roku.

Foto: Archiv Garáž.cz

Názor majitele Discovery 4

Zeptali jsme se majitele odchzejcho modelu, co si o novince mysl. Ten nm odpověděl, že snžen hmotnosti bylo očekvateln, stejně jako vraznějš posun k luxusu. Zaujal jej krsn interir a dky systmu Terrain Response bude průjezdnost ternem pr jistě skvěl. Zvenku se mu však automobil nelb, ztratil totiž sv kouzlo a specifick prvky.

Reklama

Sdílejte článek