Hlavní obsah

Lamborghini Huracán Sterrato. Italské choutky po terénu

Foto: Lamborghini

Lamborghini Huracán Sterrato

7. 6. 2019

Ne, není to pozdní apríl ani hloupý žert. Lamborghini se rozhodlo zabrousit do terénních vod, ale nevyužije k tomu své SUV Urus, ale supersportovní a notně přepracovaný Huracán. Chce prý zákazníkům umožnit výlet mimo hladký asfalt, aniž by u toho přišli o drahé části auta. Zatím jde ale jen o nápad převedený na papír.

Článek

Tak tohle asi nikdo nečekal. Lamborghini zcela v tichosti odhalilo své terénní choutky. Vypadá to, že chce ukázat svým tradičním zákazníkům, kteří preferují placaté, hlučné a výkonné supersporty, že nemusí jezdit jen po uhlazeném asfaltu klikatých okresek a závodních okruhů. Mohou totiž vyrazit i na zaprášené a rozbité cesty, takříkajíc do lehkého terénu. A nemusí si kvůli tomu kupovat SUV Urus, některými vnímané jako celkem neforemné. Mohou zůstat u modelu Huracán!

Koncept dostal jméno Huracán Sterrato, přičemž slovo sterrato znamená v italštině „špína“. Je tedy jasné, že tahle supersportovní placka se rozhodně nebude bát ušpinit. Pokud tedy někdy vznikne, neboť zatím jde jen o ukázku jednoho nápadu a italská automobilka rozhodně nepotvrdila, že by tomuto vozu dopřála vzniku. Jako základ posloužil model Huracán Evo, a to včetně pohonné jednotky, kterou je atmosférický V10 o objemu 5,2 litru a výkonu 640 koní.

Konceptu nechybí ani systém Dinamica Veicolo Integrata (LDVI), tedy něco na způsob chytrého mozku auta. Ten byl představen právě v modelu Evo. Jde vlastně o chytrou řídicí jednotku, která neustále zpracovává informace o autě, o jeho jízdních režimech a stylu jízdy a v řádu milisekund ho nastavuje tak, aby byl vůz neustále připraven na co nejpřesnější a nejlepší jízdu. Zatímco ale v modelu Evo jde o ideální nastavení pro okruhové ježdění nebo naopak klidné přesuny po dálnici, Sterrato pracuje s terénními informacemi.

Ty do jednotky přenáší jak pohon všech kol, tak třeba i natáčecí zadní náprava nebo vektorování točivého momentu. Lamborghini pak celý tento systém nastavilo tak, aby zlepšilo trakci zadních kol a samozřejmě také zrychlení, i když je fakt, že o to v terénu tak úplně nejde. Ale je to Lamborghini, tak se není co divit. Kromě toho všeho inženýři v Lamborghini tuto novinku o 47 milimetrů přizvedli a také ji trochu rozšířili pomocí nového bodykitu. K tomu přidali také 20palcová kola obutá do „terénních“ pneumatik, která pod těmi velkými blatníky parádně sedí.

Nechybí zde ale ani bezpečnostní rám, ochrana podvozku, čytřbodové bezpečnostní pásy nebo přídavná LED světelná lampa a přední světlomety. Vlastně jde o takový koktejl sportovního a lehce offroadově naladěného auta. Jen se bojíme, že nakonec nebude dobře zvládat ani jedno, což by ovšem potenciálním zákazníkům třeba v Saúdské Arábii jistě nevadilo. Ano, jsme si jisti, že pokud by Lamborghini něco takového opravdu vyrobilo, právě z končin plných písku a pouštních dun by přišlo nejvíce objednávek. A to bez ohledu na cenu, která by jistě nebyla nízká.

Šéf automobilky Maurizio Reggiani k projektu řekl, že Sterrato demonstruje všestrannost modelu Huracán a naznačuje, jakým směrem se možná automobilka v budoucnu vydá a jak bude svým zákazníkům servírovat typické italské emoce. Lamborghini tak vlastně zkoumá nové příležitosti a možnosti využití klasické supersportovní DNA.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama