Hlavní obsah

Kupte si fešácké Ferrari, které ujede i helikoptéře

Foto: Archiv Garáž.cz
7. 6. 2017

Nádherné Ferrari 365 GTB/4 Daytona se bude prodávat v srpnové aukci. Stojí za ním nejen zajímavý příběh, ale také zakázková úprava, která ho posouvá blízko jeho závodních bratříčků. Tuhle italskou střelu bychom si nechali líbit.

Článek

Daytona sice není tak slavná jako řada 250/275, která jí předcházela, ale pořád jde o ikonické Ferrari, jež vyhrávalo, co se dalo a našlo si dost fanoušků i přes radikální změnu designu. Pininfarinův návrh preferoval ostřejší hrany před závodními oblinami dvoustovkové řady, což ne všichni nesli s povděkem. Dalším radikálním řezem byly přední světlomety schované za pruhem z plexiskla (pro americký trh se ale vyvinuly mrkačky, kvůli odlišným bezpečnostním předpisům). Vůz se objevil ve chvíli, kdy Lamborghini slavilo úspěch s Miurou, coby svým prvním supersportem. Zatímco Miura měla motor uprostřed, Ferrari dál sázelo na tradiční rozložení motor vpředu, pohon vzadu. Pod kapotou byl dvanáctiválec o objemu 4,4 litru a výkonu cca 350 koní, přičemž závodní verze měly hliníkovou karoserii a motory o výkonu 400 a později dokonce i 450 koní.

Foto: Archiv Garáž.cz

Náš aukční kousek patřil hazardnímu magnátovi Billu Harrahovi, který jeden čas vlastnil neuvěřitelných 1400 aut. V jeho sbírce nebyla nouze o unikátní vozy a nejinak tomu bylo s Daytonou. Kromě měděné metalízy si totiž nechal Harrah u jednoho kalifornského tunera upravit vůz do podoby soutěžáku. Vytažené blatníky, odlehčená kola, výkon zvýšený na cca 386 koní a na zakázku dělaný výfuk. Není divu, že to byla raketa na kolech. Slavná historka praví, že Harrah se jednoho dne vsadil s pilotem helikoptéry, že od něj jeho vrtulník koupí, pokud doletí z Rena do Lake Tahoe, tedy od jednoho Harrahova kasina k druhému, rychleji než tam Harrah dojede svým Ferrari. A výsledek? Daytona byla na místě první s průměrnou rychlostí 234 km/h.

Foto: Archiv Garáž.cz

Není divu, vždyť v roce 1971 s tímhle Ferrari Brock Yates a Dan Gurney přejeli z New Yorku do Los Angeles v rámci legendárního Cannonballu, za neuvěřitelných 35 hodin při průměrné rychlosti 130 km/h. Vy teď můžete vlastnit auto s podobným příběhem v neuvěřitelně zachovalém stavu. A že je trochu vytuněné? V tomhle případě bychom určitě neprotestovali, jen se podívejte na ty fotky. Jenže, kdo z nás má ty tři, čtyři miliony dolarů, na které se cena vyšplhá před finálním úderem kladívka?

Reklama