Článek
Daytona sice není tak slavná jako řada 250/275, která jí předcházela, ale pořád jde o ikonické Ferrari, jež vyhrávalo, co se dalo a našlo si dost fanoušků i přes radikální změnu designu. Pininfarinův návrh preferoval ostřejší hrany před závodními oblinami dvoustovkové řady, což ne všichni nesli s povděkem. Dalším radikálním řezem byly přední světlomety schované za pruhem z plexiskla (pro americký trh se ale vyvinuly mrkačky, kvůli odlišným bezpečnostním předpisům). Vůz se objevil ve chvíli, kdy Lamborghini slavilo úspěch s Miurou, coby svým prvním supersportem. Zatímco Miura měla motor uprostřed, Ferrari dál sázelo na tradiční rozložení motor vpředu, pohon vzadu. Pod kapotou byl dvanáctiválec o objemu 4,4 litru a výkonu cca 350 koní, přičemž závodní verze měly hliníkovou karoserii a motory o výkonu 400 a později dokonce i 450 koní.
Náš aukční kousek patřil hazardnímu magnátovi Billu Harrahovi, který jeden čas vlastnil neuvěřitelných 1400 aut. V jeho sbírce nebyla nouze o unikátní vozy a nejinak tomu bylo s Daytonou. Kromě měděné metalízy si totiž nechal Harrah u jednoho kalifornského tunera upravit vůz do podoby soutěžáku. Vytažené blatníky, odlehčená kola, výkon zvýšený na cca 386 koní a na zakázku dělaný výfuk. Není divu, že to byla raketa na kolech. Slavná historka praví, že Harrah se jednoho dne vsadil s pilotem helikoptéry, že od něj jeho vrtulník koupí, pokud doletí z Rena do Lake Tahoe, tedy od jednoho Harrahova kasina k druhému, rychleji než tam Harrah dojede svým Ferrari. A výsledek? Daytona byla na místě první s průměrnou rychlostí 234 km/h.
Není divu, vždyť v roce 1971 s tímhle Ferrari Brock Yates a Dan Gurney přejeli z New Yorku do Los Angeles v rámci legendárního Cannonballu, za neuvěřitelných 35 hodin při průměrné rychlosti 130 km/h. Vy teď můžete vlastnit auto s podobným příběhem v neuvěřitelně zachovalém stavu. A že je trochu vytuněné? V tomhle případě bychom určitě neprotestovali, jen se podívejte na ty fotky. Jenže, kdo z nás má ty tři, čtyři miliony dolarů, na které se cena vyšplhá před finálním úderem kladívka?