Hlavní obsah

Kompletní přestavba karavanu pořízeného za 15 tisíc

Foto: Štefan a Alena

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jít a koupit si fungl nový karavan umí každý (kdo nemá moc hluboko do kapsy). Ale pak jsou tu šikovní dobrodruzi, kteří dokáží i ze starého vraku postavit moderně vypadající pojízdné obydlí, se kterým je radost cestovat – a právě takový příběh vzniku svého karavanu nám popsal čtenář Garáže.

Článek

Dovolenkové dobrodružství v karavanu plné cestování z místa na místo a poznávaní nových krajů, bydlení v přírodě s výhodou zázemí vlastního domku na kolečkách – kdo by se pro něco takového nenadchnul! Přesně to se přihodilo paní Aleně, která pro myšlenku cestování s karavanem zlanařila také svého manžela Štefana. Místo nového se rozhodli pořídit použitý karavan, který si chtěli jen decentně zrenovovat. Nakonec to dopadlo trochu jinak…

„Hele, našla jsem, že se prodávají už od 7 000 Kč i s doklady,“ zajásala paní Alena při zkoumání inzerce. Pan Štefan byl opatrnější a přál si aspoň takový, který by nebyl plesnivý a do kterého by neteklo, aby ho stačilo jen natřít a udělat nový interiér. Nakonec vybrali 39 let starý kus za 15 tisíc, jenž ze všech předsevzetí o snadné renovaci udělal jen smutnou vzpomínku.

Foto: Štefan a Alena

Na začátku byl poněkud omšelý, unavený a laciný karavan…

„Po odkrytí vnitřního obložení jsem zjistil, že konstrukce karavanu je z velké části uhnilá a vůbec jsem v tu chvíli nevěděl, jak mám vyměnit jen ty uhnilé latě,“ vzpomíná pan Štefan na samotný začátek prací na karavanu. „No, karavan to nakonec vyřešil za mě sám – držel pohromadě vlastně jen silou těch hliníkových plechů a umakartu použitého na vnitřní obložení. Takže když jsem strhl větší část umakartu, karavan se začal hroutit k zemi. Nebudu vám lhát, asi 3 hodiny po začátku práce na karavanu jsme nebyli daleko od rozvodu…“

Foto: Štefan a Alena

…z něhož se nepříjemně rychle stal bezcenný vrak

Z původního karavanu tak kromě dokladů zůstal prakticky jen rám podvozku a laminátová podlaha, zachránit se podařilo také boční plechy pro zachování tvaru a rozměrů. To by mohl být smutný konec příběhu, ale panu Štefanovi není práce se dřevem cizí, a tak vdechl torzu karavanu zcela nový život.

Pod plechy musela vzniknout celá nová výdřeva, nové jsou i blatníky a přední bedna na nářadí. Celý interiér je z překližky, oba stolky posezení se dají složit na úroveň lavic, čímž vznikne spací prostor o rozměrech 80×195cm a 140×195cm. Ve výbavě najdeme dřez s tekoucí vodou, lednici, varnou indukční desku, přímotop a suché WC. V karavanu je rozvod na 220V a 12V – 12V autobaterie napájí vnitřní osvětlení a čerpadlo na vodu, po připojení na 220V systém automaticky odpojí baterii jako zdroj a začne ji dobíjet, spotřebiče na 12V jedou přes trafo dál.

Foto: Štefan a Alena

Interiér je komplet nový, je skvěle vybavený a působí dost stylově

Celá tato důkladná přestavba nakonec vyšla na nějakých sto tisíc, samotná práce pak zabrala skoro tři čtvrtě roku. „Kvůli nedostatku místa jsem pracoval venku na ulici a byl tak závislý na slušném počasí. Zároveň jsem se ale stal slušnou vesnickou atrakcí a seznámil se tak se spoustou sousedů,“ vzpomíná na vznik karavanu pan Štefan – nyní již s úsměvem. Také přiznává, že při realizaci udělal pár chyb, které postupně napravuje, aby bylo jeho dílo skutečně dokonalé. A jestli by doporučil vrhnout se do podobné renovace od základu někomu dalšímu? „Hrozně mě to bavilo, ale víckrát bych to dělat nechtěl!“

Pokud tedy máte dost odvahy, mrkněte do inzerce na Sauto.cz a vyberte si kousek, který by zasloužil druhý život, připravte si nářadí, vyhrňte si a s chutí do toho! Hlavně průběh prací pečlivě zdokumentujte a pak nám svůj příběh pošlete, rádi jej zveřejníme.

Troufli byste si na podobnou radikální přestavbu?
No jasně, jdu na to!
18,5 %
Mrknu na pár Youtube videí a ono to půjde
8,4 %
Kdyby mi někdo radil, tak bych to zkusil
18,3 %
Ani náhodou, nejsem kouzelník
54,8 %
Celkem hlasovalo 7906 čtenářů.

Reklama

Načítám