Hlavní obsah

Kia Stonic: Stane se nejprodávanějším korejským autem?

Foto: Archiv Garáž.cz

Všechny automobilky teď reagují na zvyšující se prodej menších crossoverů a SUV, které nahrazují standardní karosářské varianty aut. Ani Kia nespí, představuje model Stonic, který by měl být nejprodávanějším. Nejen z pohledu automobilky.

Článek

Kia má s tímto novým modelem slušné ambice, ale je potřeba si uvědomit, že Stonic vstupuje do extrémně konkurenčního prostředí, které pomalu ale jistě bobtná. Do tří let by se v kategorii B-SUV mělo ročně prodat až 2 000 000 vozů a to je to nejlepší lákadlo pro všechny automobilky. Kia Stonic bude zatím bojovat například proti Renaultu Captur, Nissanu Juke, Peugeotu 2008 nebo proti Opelu Crossland X. A to není všechno, už letos přispěchá koncern VW Group se Seatem Arona, pak přijde Volkswagen T-ROC a nakonec také naše škodovka.

Operativní leasing Kia Stonic

Foto: Archiv Garáž.cz

Kia Stonic bude stát někde mezi modely Sportage a Soul, čímž jasně dává najevo, že vychází z podvozkové platformy modelu Rio. Rozměrově by měla být o pár centimetrů větší, než tento menší hatchback. Stonic by měl být Kiou s největší možností individualizace, protože nabídne na 20 barevných kombinací a k tomu přidá další pět barevných variant střechy. Designově jde o velmi povedený vůz, který bude cílit na mladší zákazníky. Tvarově v přední části vychází z modelu Rio, ale zároveň si nese svou vlastní tvář se širším postojem a opticky nižší střechou. Zajímavostí je tlustší C sloupek, který barevně prochází celou střechou. Povedené je ztvárnění zadních partií s LED svítilnami. Oplastování spodní části karosérie připomíná, že jde o zvýšený crossover.

Foto: Archiv Garáž.cz

Z pohledu techniky jde zase jasně o městský automobil, protože Kia Stonic bude mít pohon pouze přední nápravy a pod kapotu se podívají čtyři pohonné jednotky, z nichž tři budou zážehové a pouze jedna vznětová. Zákazníci budou moci vybírat atmosférický čtyřválec o objemu 1,25 litru, přeplňovaný tříválec 1,0 T GDI s výkonem 120 koní a čtrnáctistovku bez turba. Z dieselových motorů bude k dispozici čtyřválec o objemu 1,6 litru. Všechny motory budou propojeny jen s manuální převodovkou.

Foto: Archiv Garáž.cz

Stonic nabízí robustní, bezpečnou a lehkou podlahovou plošinu i karoserii, přičemž podíl pokrokové vysokopevnostní oceli (AHSS) tvoří plných 51 %. Karoserie je zárukou jistoty za volantem, pohodlí cestujících a kultivované jízdy za všech podmínek. Zájemci mohou vybírat z několika vyspělých systémů Kia na podporu řízení (ADAS) pod označením DRiVE WISE, navržených k dalšímu zvýšení aktivní bezpečnosti. Z uvedených technologií uveďme nezávislý systém nouzového brzdění (AEB)* s rozpoznáváním chodců a prediktivní varování před čelní srážkou (FCA); sledování slepého úhlu (BSD) se systémem monitorování provozu za vozidlem (RCTA); a systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS). Stonic vybavený novým systémem kombinovaných kamer nabízí asistent dálkových světel (HBA) a rozpoznávání únavy řidiče (DAW), čímž reaguje na zvýšené nároky zákazníků v oblasti bezpečnosti.

Foto: Archiv Garáž.cz

I v interiéru je jasná inspirace modelem Rio. Líbí se nám jednoduchost a menší počet tlačítek. Ovládání je intuitivní a interiér přehledný s velkým množstvím ovládacích prvků. Stonic nabízí i vcelku dobrou prostornost s velkým zavazadlelníkem o objemu 352 litrů, který má dvojité dno a prostřednictvím posuvné podlážky si po složení sedaček vytvoříte rovnou podlahu. Kia Stonic se oficiálně představí na autosalónu ve Frankfurtu a na český trh se dostane na podzim zhruba na přelomu října a listopadu.

Reklama

Načítám