Článek
Při pohledu na črty samozřejmě člověk musí brát v úvahu, že auto z plechu a skla bude vždycky vypadat usedleji, a to i v případě, že ho na autosalon dovezou tzv. v plné polní. Zapomeňte na elegantní kliky od dveří, legrační angličáková kola a představte si i trochu výraznější prosklení a další detaily. Oproti Hyundai Kona vypadá i tak koncept Stonicu konzervativněji. Kia ho pojmenovala podle první a poslední noty na hudební stupnici, což je takový ten detail, který asi nebude nikdo moc řešit, stejně jako to, že se jméno začíná na St stejně jako u Kia Stinger (že by měli Korejci také sjednocovací choutky?). Důležité je, že tahle novinka pořádně zatopí evropské konkurenci, protože je střižená na míru právě jejich zákazníkům.
Nejlépe je to vidět v interiéru, který se hodně podobá nedávno uvedenému modelu Kia Rio. Stonic si od něj pravděpodobně kromě "evropského" interiéru vypůjčí i některé z motorů, přičemž nejsilnější varianta by mohla mít přeplňovanou čtrnáctistovku z i30.
To všechno jsou ale zatím spekulace, stejně tak jako primární sázka na pohon předních kol - přeci jen je to kompaktní městský crossover a ne SUV, které by se odvážně pouštělo do těžšího terénu. Za čtvrt roku ve Frankfurtu budeme chytřejší a na trh by se měla Kia Stonic podívat ještě letos.