Hlavní obsah

Kia Rio přijíždí na český trh s výkonem až 120 koní

Foto: Archiv Garáž.cz

V prvním čtvrtletí roku 2017 bude zahájen prodej již čtvrté generace Kie Rio a my konečně víme, jaké bude mít motory. zastoupeny budou turbobenzíny, turbodiesely i atmosférické zážehové jednotky. Vrcholem budiž prozatím výkon 120 koní!

Článek

Korejský konkurent Škody Fabia začíná vytahovat své trumfy z rukávu. Nový vzhled vozu známe již delší dobu, nyní však víme detaily rovněž o technice. A je o čem si povídat. V prvné řadě motory. V nabídce totiž zůstaly atmosférické benzinové jednotky o objemu 1.25 a 1.4 litru, s výkonem 84 a 100 koní. Pokud tedy chcete osvědčenou dlouhověkou a bezproblémovou techniku, Rio ji stále má.

Jestli jste však příznivci spíše přeplňovaných jednotek, pak právě pro vás má Rio také litrový agregát T-GDI. Tříválec s turbem se chlubí 100 či 120 koňmi a oproti čtrnáctistovce boduje zejména točivým momentem 172 N.m. Zájemci o nafťáky také nebudou ochuzeni, motor 1.4 se chlubí výkonem 70 či 90 koní a hlavně šestistupňovým manuálem. Tato převodovka je standardem rovněž pro atmésférickou benzinovou čtrnáctistovku a silnější z přeplňovaných litrů, naopak zbylé dva zážehové motory se musejí spokojit s pětikvaltem. Zajímavostí je, že atmosférická čtrnáctistovka může být stále spojena také s archaickým čtyřstupňovým automatem.

 A co další technické údaje? Zavazadlový prostor má 325 litrů, nádrž 45 l, což je v obou případech více, než u předchůdce. Samozřejmostí je pohon předních kol, kola o rozměru 15 až 17 palců a délka lehce přes 4 metry. Uvnitř se zvětšil prostor pro posádku i odkládací prostory. Na trh se má Rio dostat začátkem příštího roku.

16 let Ria

Prvn generace Kie Rio přišla v roce 2000 a šlo o auto z doby, kdy byly korejsk vozy ještě těžce podprůměrn. Již druh generace vozu, kter se objevila v roce 2005 byla vrazně lepš. Ta posledn z roku 2011 pak již byla plně konkurence schopn a občas i vyhrvala srovnvac testy.

Reklama

Načítám