Hlavní obsah

Jeep ukázal svůj nejluxusnější model Wagoneer

Foto: Jeep

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jeep vyráběl model Wagoneer, respektive Grand Wagoneer, od šedesátých let minulého století do počátku těch devadesátých. Po třicetileté pauze nyní přichází dva modely, které jsou v rámci této americké automobilky nejluxusnější a největší. A americké jsou asi jako burger, nekonečně dlouhé silnice nebo Hollywood.

Článek

Jeep Wagoneer je obří SUV, které se nabízí ve dvou verzích. Obě mají tři řady sedadel, ovšem provedení Grand je ještě luxusnější a nabízí výkonnější motor. Ten je pro obě verze osmiválcový, jde zkrátka o plnotučné americké auto.

Obě verze měří na délku 5,43 metru, rozvor náprav je totožných 3,12 metru, což je opravdu hodně. Není tak divu, že zavazadlový objem nabízí obří kapacitu 776 litrů, ovšem v případě že nevyužíváte třetí řadu sedadel. Když sklopíte i tu druhou, máte z Wagoneeru docela velkou dodávku pro převoz nákladu. Kola mají průměr minimálně 20 palců, ale můžete si přikoupit i o dva palce větší.

Uvnitř interiéru, ve kterém nebude strádat ani sedm basketbalistů, pak najdete dvouramenný volant (odkaz na původní Wagoneer) a vpravdě luxusní prostředí s jemnou kůží Nappa, pravým dřevem a celkově luxusním stylem. Standardem jsou digitální „budíky“ – u standardní verze mají velikost 10,3 palce, Grand pak 12,3 palce. Pro tento model dodává audiosystém americká firma McIntosh, v nejvýkonnější verzi s třiadvaceti reproduktory, které mají výkon 1 375 wattů.

Pod kapotou není nic menšího než pořádný benzinový osmiválec. Tento má zdvihový objem 5,7 litru a výkon 397 koní (292 kW) a 548 Nm točivého momentu. Motor je spřažen s osmistupňovou automatickou převodovkou. Mohlo by se zdát, že výkon bude standardně putovat na všechna čtyři kola, ale není tomu tak. Základní verze sílu motoru přenáší jen na zadní nápravu, k dispozici ale je samozřejmě i pohon 4x4, který se nabízí ve třech různých verzích.

Ve výbavě nebude chybět ani redukční převodovka. Díky bohatě dimenzovaným parametrům není problém za autem táhnout 4,5 tunový přívěs. Jeep pro Wagoneer nabízí buď standardní odpružení s ocelovými pružinami, nebo vzduchové odpružení (verze Grand jej má stejně jako pohon všech kol standardně). Zadní náprava je vždy pětiprvková.

Je vám skoro 400 koní málo? Pak pro vás má Jeep verzi Grand Wagoneer, která dostane 6,4 litrový osmiválec o výkonu 477 koní (351 kW) a masivních 617 Nm točivého momentu. Jak rychlá tato verze bude, zatím automobilka neuvedla.

O případném dovozu do Evropy zatím nepadlo ani slovo. V domovských Spojených státech stojí základní verze modelu Wagoneer 57 995 dolarů (jde tak o suverénně nejdražší model s logem Jeep), tedy zhruba 1 275 000 korun. To za takto obří a dobře vybavené SUV není mnoho, co říkáte?

Reklama

Načítám