Hlavní obsah

Jedna z prvních závodních Tater, dodnes jezdí v Africe!

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Z dob komunismu se mnoho závodních vozů a důležitých prototypů zničilo či ztratilo a nyní nejsou k nalezení. Jedna z prvních závodních Tater pro Dakar, vyrobená v roce 1986, však nyní byla vypátrána! Dodnes slouží v místech, pro které byla stavěna - v západní Africe!

Článek

Noví čeští vlastníci automobilky Tatra započali zatím úspěšnou obnovu značky, nedávno se navíc pustili do záchrany Avie. Zdá se však, že jim nejde pouze o budoucnost značky, ale chtějí zachovat rovněž historii. Započalo totiž pátrání po slavných závodních vozech z historie značky, které nyní přináší první ovoce. 

Dlouhá léta byl totiž nezvěstný jeden z prvních závodních trucků značky, konkrétně šlo o model T 815 6x6 VE „Ostrý-II" výrobního čísla TNT815P17FK030641, s nímž posádka Zdeněk Kahánek, Miroslav Gumulec a ing. Josef Kalina (st. číslo 635) absolvovala soutěž Dakar 1986. 

Díky úsilí Ing. Radomíra Smolky, člena představenstva společnosti TATRA TRUCKS a. s. a technického ředitele se podařilo zjistit, že vůz dodnes slouží francouzské společnosti New Travel Gate pana Jeana Philippa v západní Africe! Původně závodní stroj je po celá desetiletí provozován v náročných pouštních podmínkách, údajně bez zásadní závady.

Foto: Archiv Garáž.cz

Tatra vyslala přímo k vozu tým techniků, kteří ověřili pravost stroje. Byla potvrzena originalita vozu, podvozku i motoru, jen původní nástavba byla sundána hned po skončení rally Dakar. Celkově je vůz údajně v překvapivě dobrém stavu, ačkoliv zažil dlouhá léta tvrdé práce a po drobném servisu může opět vyjet na silnice. Nyní se o jeho další budoucnosti jedná. Doufejme tedy, že se vrátí do Kopřivnice a budeme jej brzy moci vidět v původním stavu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Reklama

Načítám