Hlavní obsah

Je to jasné: Mitsubishi Eclipse Cross se představí v Ženevě

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nedávno jsme nadávali nad tím, jak Mitsubishi podivně oprašuje stará jména, když z kupátka Eclipse dělá nově crossover. A teď to máme černé na bílém. Mitsubishi Eclipse Cross má být novým prodejním tahákem a poprvé se ukáže na ženevském autosalonu.

Článek

Ale proč vlastně plakat nad rozlitým mlékem, nový Eclipse je tu a naštěstí má v názvu ono Cross, takže hned všem dojde, že to není pokračování zelené káry z Rychle a zběsile, která ostatně nebýt zmíněné filmové série, zas tak velkou díru do světa neudělala. Od novinky si ale Mitsubishi slibuje hodně. Rozměrově se zařadí mezi ASX a Outlandera a překvapit má hlavně radikálním designem, ostatně na crossoverech se Japonci poslední dobou opravdu dokáží vyřádit, takže je potřeba hnát představivost a používání ostrých úhlů skutečně, ehm, za hranu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ze srovnávacích obrázků s konceptem Mitsubishi XR-PHEV z roku 2013, je ale přece jenom vidět mírné zklidnění, které vždy neodvratně přichází s modelem, který je zralý na výrobu. Je to vidět především na tvaru svítilen, které už nejsou tak úzké a ostře řezané. Přesto má Eclipse Cross pohlednou image - dělal na něm Tsunehiro Kunimoto, autor Nissanu Juke, kterého v Mitsubishi najali v roce 2014. Eclipse nebude tak bláznivý a hravý jako prcek od Nissanu, ale na plánovanou masovku rozhodně nevypadá tak obyčejně, jak jsme se báli.

Foto: Archiv Garáž.cz

Tak teď ještě aby stejně výjimečně i jezdil. Mitsubishi pro něj vyvinulo zbrusu nový zážehový čtyřválec, ale na detaily si musíme počkat do konce února, kdy proběhne online premiéra. Automobilka do budoucna plánuje i novou generaci Outlanderu a "dvojče" zmíněného Jukea, které se velikostně zařadí pod ASX. Každopádně je dobré vidět úsvit nového designového jazyka, protože ony krabicovité současné designy ASXku a Outlanderu ve srovnání s konkurencí vyloženě škodí.

Reklama

Načítám