Hlavní obsah

Inovovaný Peugeot 308 vypíná motor už od 20 km/h

Foto: Archiv Garáž.cz

Automobilka Peugeot přichází na trh s inovovaným Peugeotem 308. Facelift tohoto hatchbacku dostává především technická vylepšení v podobě nové automatické převodovky a dieselového motoru s výkonem 180 koní.

Článek

Inovovaný Peugeot 308 opět přichází s dvojicí karosářských variant hatchback a SW, a zároveň také se šesti úrovni výbav: Access, Active, Allure, GT Line, GT, GTi. Nová elegantní kapota je opatřena vertikální maskou chladiče, na které je umístěno logo značky. Lev je umístěn uprostřed, nápis PEUGEOT v  horní liště. Z pohledu designu se ještě lehce upravila spodní část předního nárazníků, světlomety s kompletní LED diodovou technikou a tradičně zadní partie a uspořádání světel. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Další inovace dotkly především doplnění bezpečnostních systémů a komfortní výbavy uvnitř vozu. Peugeot 308 doplňuje nabídku podpůrných prvků řízení a nabízí 8 systémů nové generace, např. Nouzové automatické brzdě (Active Safety Brake) nebo Zásah př i neúmyslném opuště ní jízdního pruhu (Active Lane Departure Warning). Jedná se o první vůz skupiny PSA s Adaptivním tempomatem s funkcí Stop u automatické převodovky a s funkcí 30 km/hod u manuální převodovky. Pro snadnější parkování je opatřen systémem Visiopark 1 se zadní 180° kamerou. Dalším pomocníkem je funkce Park Assist, která dokáže změřit volné místo k zaparkování a ovládá během parkování volant namísto řidiče. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Řada řidičů očekává, že zůstanou ve svém voze připojeni k internetu. Systém i-Cockpit® nového Peugeotu 308 nabízí funkci Mirror Screen umožňující duplikovat displej telefonu na dotykovém displeji. Jde o systém triple play kompatibilní s protokoly Mirrorlink®, Android Auto® a Apple CarplayTM. Nová 3D navigace nabízí funkci hlasového ovládání. Rychle reagující navigace s připojením na TomTom® Traffic umožňuje optimalizovat trasy podle reálného provozu.

Největší inovací je tak dieselový motor BlueHDi 180 S, který je určen výhradně verzi GT. Ten bude kombinován s automatickou převodovkou EAT8 nové generace. Tato nová převodovka, vyvinutá ve spolupráci s japonským výrobcem Aisin, řadí osm převodových stupňů lineárně a velmi reaktivně. Umožňuje spustit systém Stop již od 20 km/hod. 

Foto: Archiv Garáž.cz

U benzínových motorů přošel ten tříválcový výrazným vylepšením. Emise jsou zpracovávány u zdroje a u výfuku, výsledkem je ještě účinnější snížení znečištění ovzduší a další snížení spotřeby. U motoru PureTech 130 k S bylo díky přesnějšímu řízení vstřikování vylepšeno spalování. Plyny procházejí přes katalyzátor a filtr pevných částic s pasivní regenerací (Gasoline Particle Filter).

Pokud jde o dieselové motory, nový Peugeot 308 je prvním vozem skupiny PSA s novým motorem BlueHDi 130 k S Tento čtyřválcový motor rovněž využívá systém zpracování emisí u zdroje a u výfuku. Účinnost spalování je zlepšena patentovanou specifickou geometrií spalovací komory, což je postup, který prokázal svou účinnost v závodě 24 hodin v Le Mans. Systém selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction) má  opět o něco vyšší účinnost. Je umístěn co nejblíže motoru pro rychlejší spuštění systému následného zpracování výfukových plynů.

Reklama

Načítám