Hlavní obsah

Icona Vulcano: Pojízdná prodejna drahých kovů

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čínská malosériovka je mnohem spíše pojízdnou učebnicí tradičních pochybení. Kosmické materiály, nudný motor, přehnaná očekávání a šílená cena. Přesto si určitě kupce najde.

Článek

Icona Vulcano se objevila na prvních renderech už v roce 2013. Hypersport jistého čínského startupu se oháněl revolučním použitím titanu, karbonovým monokokem a schopností objet Nordschleife za 7:20. To jsou dost silácké řeči na auto, které existuje jenom v počítači. Loni už Icona Vulcano dojel na Pebble Beach, kde ohromoval svým nelakovaným titanovým zevnějškem, ale zároveň vzbuzoval otázky. Především tu největší - co je na tomhle neumělém klonu Lexusu LFA tak úžasného, aby obhájil cenovku 2,1 milionu liber? Titanový kabátek se jistě zasloužil o nemalou část téhle sumy, protože exotický prvek jako takový je extrémně náročný na zpracování (i proto auto vypadá jako ručně vyklepané kladivem). Kromě extrémní odolnosti vůči korozi ale zjevně v tomhle konkrétním provedení nic nepřináší - vůz totiž váží cvalíkovských 1595 kilogramů - tedy víc než mnohé čtyřkolky bez fůry karbonu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Interiér je pak takové futuretro s červenočernou grafikou, přerostlými displejemi á la Tesla a sedačkami od Sabeltu - nic co byste při výletu skrz katalogy třetích stran neposkládali. Určitě pořád ještě doufáte, že hlavní trumf se skrývá pod kapotou. I tady ovšem panuje nuda. Zatímco zmíněné LFA má jeden z nejúžasněji naladěných motorů vůbec, tady najdeme generickou přeplňovanou vé osmičku z předchozí generace Corvette ZR-1, naladěnou na cca 670 koní. Žádný zázrak, že? Vyloženě matematickou úlohou však je kombinace tohoto výkonu a šestnácti metráků, pokud uvážíme, že konstruktér slibuje akceleraci z nuly na stovku za 2,8 sekundy a sprint na čtvrt míle dokonce pod devět sekund, tedy rychleji než Koenigsegg One:1 nebo Bugatti Veyron SuperSport.

Foto: Archiv Garáž.cz

Buď jsou tedy údaje o váze nadnesené a pocházejí z dřívějších zdrojů (kdy se ještě uvažovalo o V12 spojené s hybridem), nebo se snaží autoři celého projektu uměle nafouknout statistiky a doufají, že je nikdo nevezme za slovo. Icona Vulcano je totiž momentálně jedinečným kouskem. Další se vyrobí až ve chvíli, kdy někdo nabídne tučný (a možná ještě větší balík) peněz. V září se tenhle unikát objeví na britském Salon Prive Concours. Nepočítejte s tím, že ho někdo vezme na Nordschleife a zajede s ním zmíněný čas... v nejlepším případě skončí titanové těžítko ve sbírce nějakého šejka, podobně jako Lykan Hypersport a jemu podobní. Doba prostě podobně drzým experimentům přeje. 

Reklama

Načítám