Hlavní obsah

Hyundai se v Česku chová podobně jako Babiš

Foto: Archiv Garáž.cz
24. 10. 2017

O arogantních reklamních kampaních automobilky Hyundai v České republice se už napsalo docela hodně, kdy české zastoupení korejské značky zesměšňuje domácího výrobce Škoda. Teď jdou ještě dál a přemlouvají dealery Škody a VW, aby přesli k nim.

Článek

Nejdříve je potřeba se zmínit o tom, že nikde na světě, ani v Evropě, Hyundai nekomunikuje své produkty tak, jako v České republice. Je to ojedinělá záležitost a dokonce ani na Slovensku nepoužívají agresivní reklamy a reklamní slogany, jako u nás. Používají standardní reklamní materiály, které dodává evropská centrála v Německu. Dokonce se nikde v Evropě ani na světě neaplikuje spolupráce s médii jako u nás, kdy jsou pouze vybraná média, která mají možnost otestovat a vyzkoušet modely. Většinou jde o všeobecná či lifestylová, na které je vázána také inzerce. My máme to štěstí, že jsme za poslední rok několik modelů vyzkoušeli, ale od automobilky Hyundai nedostáváme ani korunu. 

České zastoupení dokonce už před několika lety vystoupilo ze svazu dovozců automobilů a řeší si statistiky a další podobné informace po svém. Mají mediální agenturu Médea, mimochodem jde o tu samou, která vlastní vydavatelský dům EMPRESA MEDIA a proto právě v jejich médiích (časopis Týden, televize Barandov) můžete vidět oslavné články nebo PR prezentace na značku Hyundai, která jim připravuje veškeré průzkumy, čísla a další materiály, kterými se následně značka prezentuje. Logicky je vše zaplacené. 

O kampaních namířených na automobilku Škoda, už jsme se zmiňovali. Asi si každý pamatuje speciální kampaň, kdy se Hyundai snažil přebrat zákazníky tím, že u svých showroomů postavil model Octavia a snažil se ho srovnávat se svojí i30, kterou považuje za nejlepší český liftback a kombi. Akce ale neměla valného úspěchu. Po ní následovalo několik televizních reklam, kde si Hyundai dělá srandu jak z domácí automobilky, tak z modelů či majitelů vozů Škoda. Místo toho, aby to značce pomáhalo, to rozděluje společnost a zhoršuje image korejského výrobce i přesto, že jeho modely jdou kvalitativně nahoru. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Jenže teď přišel další level této špinavé hry, za kterou stojí přímo sám generální ředitel značky Hyundai. Dealerům značek Škoda a Volkswagen poslal dopis, kde jim nabízí, aby přešli ke značce Hyundai, pokud se cítí být poškozeni kauzou s podvodnými softwary v modelech koncernu VW Group. Proboha, proč by to někdo dělal? Zaprvé mají platné smlouvy s automobilkami a za druhé, když se podíváme na prodeje v České republice, tak na ani jednu značku, respektive jejich prodeje, to nemělo vliv. Volkswagen i Škoda prodává mnohonásobně více aut než Hyundai, takže proč by měl mít nějaký majitel dealerství důvod přecházet k Hyundai? Navíc stačí, když se takový dealer optá na situaci u značky Hyundai a diktátorský přístup vedení českého zastoupení. Už je u nás mnoho z těch, kteří s prodejem značky Hyundai skončili. Někteří to se štěstím a mnohamiliónovou ztrátou ustáli, někteří museli se svým podnikáním dokonce kvůli Hyundai skončit a jiní to neustáli ani ve zdraví. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Šéf českého zastoupení automobilky Hyundai nám v mnohém připomíná našeho pravděpodobného budoucího premiéra a je to velká škoda, protože samotné modely za tento přístup nemohou. Přitom získávají na kvalitě i schopnostech, když se podíváme zvláště na nový model i30 nebo jeho sportovní variantu N, která se nám hodně líbí. Tento krok nám přijde jako hodně zoufalý a myslíme si, že nebude mít valného výsledku! 

Reklama