Hlavní obsah

Hyundai Ioniq: V hybridu i v elektrice konečně i v ČR

Foto: Archiv Garáž.cz

Korejská odpověď na Prius i Teslu v sympatickém designovém balení a za rozumnou cenu? Sami se podívejte, jestli vás nový Hyundai nezláká. Jen škoda, že na něj nedostane zákazník od vlády úlevy.

Článek

Hned na začátek si odbudeme to nejhorší - hybridní Hyundai Ioniq se zážehovým motorem 1.6 GDI (77 kW) vás přijde minimálně na 699 tisíc Kč a čistě elektrická varianta s výkonem 88 kW začíná na 849 tisících, ale s příplatkovou výbavou se klidně podívá i za milion. To jistě nejsou malé částky a malá pobídka fanouškům zelené budoucnosti, tak jako v okolních státech, by se určitě hodila. Ale co už... záleží jen na vás a vašem eko-svědomí. Pokud jste ale pošilhávali po Toyotě Prius, konečně máte korejskou alternativu, která přeci jenom vypadá víc jako konvenční hatchback - a to i v provedení čistě elektrickém, tady musíte oželet jen výfuky a mřížku chladiče, ale Ioniq pořád vypadá jako běžné auto.

Klasickým velkým hatchbackům odpovídají i rozměry, výbava a další prvky, takže stojíte před těžkým rozhodnutím, zda dát za Ioniqa tolik, co za sedan střední třídy. V případě hybridu vám budiž odměnou kombinovaná spotřeba 3,4 litru, elektromobil zas nabídne solidní dojezd 280 km a možnost doplnění šťávy rychlonabíječkou, která zvládne 80% kapacity za půl hodinky. Není to ona růžová budoucnost ze sci-fi filmů, ale už to zní extrémně použitelně - stačí zaparkovat na pumpě s elektrikou, dát si kafe a koblihu, abyste za půl hodiny mohli zase vyrazit. Rozhodně už to není tak velká překážka jako dřív. A bude líp, jak nám slibují automobilky. Ioniq je v tomhle ohledu slibnou vlaštovkou, kterou si můžete pořídit už dnes.

Bojíte se spolehlivosti? Hyundai nabízí pětiletou záruku na vůz a osmiletou na elektromotor (případně na 200 tisíc km provozu, podle toho co nastane dřív). To je mimořádně férová nabídka.

Načítám