Hlavní obsah

Hyundai i30 přichází: Kolik ukousne prodejům Škody?

Foto: Archiv Garáž.cz
10. 2. 2017

Automobilka Hyundai uvedla na český trh novou generaci stěžejního modelu i30 v provedení pětidveřový hatchback. Měli jsme možnost si auto poprvé řádně prohlédnout a krátce i vyzkoušet, jak se chová na běžných silnicích.

Článek

Hyundai se řadí k relativně mladým značkám - divize vyrábějící osobní automobily vznikla přesně před padesáti lety. Zvyšování kvality a přizpůsobování se zákazníkům v posledních letech ji však dostává do popředí zájmu a v českém prostředí to platí dvojnásob, protože v žebříčcích prodejů figuruje na hodně vysokých místech. Strategie značky a setrvání jednotlivých modelů na trhu se pak ubírá trošičku jiným směrem než u konkurence. Po pěti letech tak přichází nová generace modelu i30 vyráběná v tuzemských Nošovicích. Zajímavou informací je, že se v tomto roce dočkáme dalších dvou karosářských variant. V červnu to bude kombi a krátce před koncem roku, v říjnu, přijede i30 N - sportovní verze. Řada i30 tím však nebude kompletní. Hyundai si na nás chystá ještě čtyřdvéřové kupé s provedením karoserie fastback. U představeného modelu i30 budou na českém trhu dostupné pouze varianty s benzínovým motorem 1,0 l T-GDI (120 koní) a slabší naftová 1,6 l CRDi (110 koní), později přibydou ještě verze 1,4 l MPi (100 koní), 1,4 l T-GDI (140 koní) a 1,6 l CRDi (95 a 136 koní).

Foto: Archiv Garáž.cz

Na prezentaci modelu jsme zvolili možnost svézt se verzí s přeplňovaným litrovým motorem spjatým s šestistupňovou manuální převodovkou ve stupni výbavy Symbol. Fakticky se zatím jedná o nejdostupnější model v cenové relaci 399 990 Kč, jenž však už v základu disponuje mnoha prvky výbavy a řadou pomocných systémů, za které u konkurence doplácíte, jako třeba asistent pro sledování pozornosti řidiče nebo automatické přepínání dálkových světel. Na našem voze byla příplatková metalíza a balíček obsahující přední i zadní LED světla, navigaci s dotykovým displejem, duální automatickou klimatizaci a několik dalších prvků. Cena se tak vyšplhala lehce přes 450 000 Kč.

Foto: Archiv Garáž.cz

Německé designové centrum vetklo i30 několik typicky evropských charakteristických detailů - vůz má elegantní vzhled, design je čistý a bez zbytečných kudrlinek. Příď působí dynamicky, zadní partie ozvláštňuje umístění odrazek a mlhovek na úrovni hrany kufru. Nicméně záď na mne nepůsobí tak celistvě a jednoznačně jako přední část vozu. Interiér ve mně ponechal - i přes tmavé provedení - vcelku vzdušný pocit; ovládání infotainmentu určitě prospěla separace hlavního displeje a ovládání klimatizace. Utrpěla tím snad jen vizuální stránka věci, kdy je na relativně nízké a tvarově jednotné palubní desce vypíchlý právě modul displeje s tlačítky ovládající funkce vozu, který je teď jaksi na bidýlku. Celkové hodnocení jízdních vlastností ponecháme na plnohodnotný test vozu, už teď však lze konstatovat příjemné zpracování celého auta odpovídající vyšším standardům třídy. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Reklama