Hlavní obsah

Francouzský šarm a prostornost. Peugeot uvedl 508 SW

Foto: Peugeot

Peugeot 508 SW

13. 6. 2019

Je to jen několik málo měsíců, kdy francouzský Peugeot přivezl na trh zbrusu nový fastback s označením 508. Před několika málo hodinami se k němu připojila i jeho verze s batohem, tedy kombi. Obsahem zavazadlového prostoru nepřekvapí, ale ani neurazí. Navíc se dá pořídit pod milion korun.

Článek

Ačkoliv trhu vládnou SUV, slušivé kombíky nebo takzvané shooting brake neradno podceňovat. Nejen, že umí vypadat velmi dobře, ale zaujmout umí cenou i úložnými prostory. A přesně takový je 508 SW, u jehož designu se Peugeot prý nechal inspirovat právě karoserií s dlouhou a splývavou zádí, tedy shooting brake. 508 SW má hned na první pohled velmi elegantní tvary – ostatně, je to francouzské auto. K těm dopomáhá jak nízká silueta, tak třeba bezrámové dveře. Přední strana je stejná jako u fastbacku. Nechybí zde Full LED světloměry s vertikálním vizuálním podpisem s opalescenčními LED denními světly.

Protože jde o kombi, myslel Peugeot hodně na praktičnost auta. Proto je možné víko zavazadelníku ovládat systémem hands free, tedy bez doteku a práh zavazadlového prostoru je pouze 63,5 cm od země, takže ani něžné pohlaví nemá problém s uložením nákupu do kufru. A mimochodem, zavazadlový prostor nabídne objem 530 litrů, což vůbec není špatné! Navíc má jednoduché tvary, takže je možné ho využívat opravdu naplno a nebudete se trápit různými neergonomickými, neřku-li překážejícími částmi auta. Ovšem tím to u 508 SW nekončí. Pokud sklopíte zadní sedadla, dělená v poměru 2/3–1/3 s funkcí Magic Flat, dostanete se na objem 1 780 litrů.

Jak už jsme výše naznačili, praktičnost tu hrála velkou roli. Proto Peugeot zapracoval na často kritizovaném uspořádání a objemu odkládacích přihrádek. Do větrané odkládací přihrádky se vejdou dvě láhve o objemu 1,5 l, do kapes ve dveřích se vejde po litrové lahvi a ve středové přihrádce pod loketní opěrkou lze uložit dvě láhve v objemu 0,5 l. Do odkládacího prostoru poblíž převodovky se díky kabelové průchodce snadno vejdou i ty největší smartphony (pokud se právě indukčně nenabíjejí v přihrádce pod konzolou). Posádka na předních sedadlech pak má k dispozici masáže, cestující vzadu větší a pohodlnější sedadla i více místa nad hlavou. Samozřejmostí je celá přehlídka bezpečnostních asistentů, včetně třeba systému nočního vidění, který se v tomto segmentu objevuje poprvé. Systém používá infračervenou kameru umožňující rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200 m, tedy více než dosah potkávacích světel. Infračervené záběry se zobrazují na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.

Pod kapotou můžete mít řadu motorizací. Peugeot nabízí dva benzinové motory o objemu 1,6 litru, a to buď se 180 nebo 225 koňmi. V obou případech motor pracuje s osmistupňovým automatem. Dieselové agregáty jsou dva, ale v několika verzích. Prvním je BlueHDi o objemu 1,5 litru a s výkonem 130 koní. Ten může být spárován jak s automatickou, tak manuální převodovkou. Druhou verzí je dvoulitr, a sice buď se 160, nebo 180 koňmi. V obou případech je dodáván výhradně s automatem. U benzinových motorů Peugeot přidal systém freewheeling, který umí automatickou převodovku přepnout do režimu Neutral, kdy plachtí.

Tato funkce je k dispozici při rychlostech od 25 do 130 km/hod, pokud to podmínky umožní. Spuštění automatického přechodu je možné, není-li zjištěno sešlápnutí pedálu akcelerátoru ani brzdového pedálu. Systém, jehož fungování řidič nijak nepocítí, umožňuje zmenšit vnitřní tření převodovky a snížit tak prý spotřebu paliva o přibližně 3 %. Nabídku v druhém pololetí 2019 rozšíří benzinová verze Hybrid Plug-In s elektrickým dojezdem 50 km (cyklus WLTP). Zajímavostí je, že hybrid si současně zachová kapacitu zavazadlového prostoru, protože baterie bude uložená pod sedadlem ve 2. řadě. Nový Peugeot 508 SW je v České republice k dispozici za cenu od 835 000 Kč, úroveň výbavy GT pak za cenu od 1 090 000 Kč.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama