Hlavní obsah

Peugeot 508 SW se stává jedním z nejhezčích kombi planety

Foto: Peugeot

Peugeot 508 SW

Přibližně deset let zpátky by bylo v zásadě nepředstavitelné, aby Peugeot vytvořil opravdu hezké auto. Jenže časy se mění a po parádním sedanu 508 přichází na svět i kombi varianta, doprovázená v názvu přídomkem SW. Po dlouhé době tak vidíme kombík, vybavený bezrámovými dveřmi!

Článek

Muskulaturní příď ze sedanu je pochopitelně přítomná i u verze s batohem. Nechybí tu mříž chladiče s vystupujícími broušenými ploškami nebo zamračené světlomety lemované LED denním svícením „zaseknutým“ do nárazníku. Silueta směrem dozadu plynule padá, takže je zřejmá určitá inspirace kategorií shooting brake. Ještě jednou musím zmínit dveře s bezrámovými okny, tenhle prvek, ač reálně k ničemu není, totiž posouvá každé auto o několik úrovní výš.

Interiéru dominuje milovaná i nenáviděná koncepce i-Cockpit. Místo aby se na digitální štít budíků koukalo klasicky skrz volant, je přístrojovka vystrčena až na samý vrchol palubní desky a kouká se na ní přes volant s výrazně menším věncem. V prostřední části nechybí desetipalcový dotykový displej, sdružující funkce navigace a multimédií. Z oblasti technologií nabízí Peugeot hromadu bezpečnostních asistentů, systém infračerveného nočního vidění, konektivitu s mobilními telefony a další vychytávky.

Zavazadelník kombíku je samozřejmě náležitě prostorný. Se základním objemem 530 litrů sice Peugeot na tuzemskou Octavii kombi nedosáhne, ale na většinu běžných potřeb bohatě postačí. Sklopením zadních sedadel lze prostor navýšit na 1780 litrů, což už je solidní stěhovák.

Nabídka motorů čítá benzínové a naftové čtyřválce, na tříválce je 508 naštěstí příliš velký. Základním motorem, a zároveň jediným s manuální šestistupňovou převodovkou, je vznětová patnáctistovka o výkonu 130 koní. Naftu dále zastupuje ještě stejně velký motor o výkonu 160 koní a nakonec i výkonnější dvoulitr se 180 koňmi – vše výhradně s osmistupňovým automatem.

Za benzín kope přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru, nabízející 180 nebo 225 koní, opět jen s automatem. O pohonu všech kol zatím řeč není, ale tato varianta patrně přijde s chystanou plug-in hybridní motorizací. Zde by se mohl benzínový agregát starat o přední kola, zatímco elektromotor požene kola zadní.

Nemůžeme si pomoci, ale na nový Peugeot 508, ať už na sedan, či na kombík se začínáme vyloženě těšit. Peugeot svou novinkou opět nasazuje na vlnu francouzské elegance a opulence, což kvitujeme velmi kladně. Na příchod nového lva si ale ještě chvíli počkáme. Debut pro veřejnost je naplánován v rámci zářijového autosalonu v Paříži a oficiálně prodeje francouzská značka spustí v lednu 2019.

autowebAUTOWEBaUtOwEb