Hlavní obsah

První dojmy: Peugeot 508 SW – pořádně sexy kombík

Foto: Martin Jánský

Peugeot 508 SW je s přehledem nejhezčí současné kombi

11. 4. 2019

Dávno pryč jsou časy, kdy byly rodinné kombíky jen nudnou krabicí od bot na kolech. Nový Peugeot 508 SW ukazuje, že kombíky můžou být i hodně atraktivním zbožím. Po prvním krátkém svezení vám můžeme potvrdit, že se tohle auto povedlo po všech stránkách! Chcete vědět víc?

Článek

Peugeot poslední dobou chrlí jen samá sexy auta – SUV dvojčata 3008 a 5008 jsou vážně skvělá, nový 508 přináší totéž v klasičtějším balení. A jestli se vám 508 líbila jako sedan (ve skutečnosti je to liftback, oficiálně mu pak říkají Fastback kvůli splývající zádi), tak z kombíku budete úplně na větvi, protože vypadá ještě o kus lépe. Má perfektně vyvážené proporce a spoustu nádherných detailů (přední světa s maskou, prolisy na bocích, bezrámová okna, zalomení D-sloupku nebo zadní světelný pás), působí dynamicky, i když jen stojí, a ještě dravěji, když ho vidíte projíždět kolem.

Vnější krásu 508 SW podporuje i krása vnitřní, interiér je skutečným architektonickým dílem. Samozřejmě koncept i-Cockpit (malý volant a budíky jsou až nad ním) nemusí vyhovovat všem, ale zpracování je výborné a ovládání snadné. Sexy je i nabídka výbavy: digitální přístrojovka, 10“ dotykový infotainment s online službami, nálož jízdních asistentů, masážní sedadla a mnoho dalších komfortních laskomin, tady nikomu nebude nic chybět.

Nikomu nebude chybět ani prostor – vpředu si snadno uděláte pohodlí, dozadu se vejde i dospělák a má o trochu víc místa nad hlavou než v klasické 508 s rychle klesající střechou, kufr je pak o 43 litrů objemnější (celkem nabídne solidních 530 litrů).

Foto: Martin Jánský

Na Octavii nemá, ale 530 litrů by mělo stačit všem

508 SW bude stejně jako sedan v nabídce se třemi motory – benzinovou 1,6 Puretech (180 a 225 koní) a naftovými 1,5 BlueHDi (130 koní) a 2,0 BlueHDi (160 a 180 koní). V druhé polovině letošního roku přibudou pak ještě hybridní varianty. K základnímu dieselu můžete mít i šestistupňový manuál (po něm ale v reálu sáhne jen naprosté minimum zákazníků), pro všechny ostatní verze je standardem nový osmistupňový automat, který řadí hladce a chytře.

První kilometry s 508 SW jsme absolvovali s naftovými motory (které se budou kupovat nejvíc) a všechny tři verze vám můžeme schválit. I základní patnáctistovka má solidní zátah (300 Nm) a je slušně kultivovaná, dvoulitr pak nabídne ještě hutnějších 400 Nm a tišší provoz. Všechny diesely budou určitě i příkladně úsporné, ačkoliv vám zatím po krátkém svezení nedokážeme potvrdit, jak moc.

Za volantem vás 508 SW sice nestrhne k žádnému dovádění, ale chová se zcela způsobně a sebejistě, podvozek dobře kombinuje poddajnost a stabilitu, malý volant přispívá k pocitu agility. Pro typické majitele bude asi daleko důležitější, že na dálnicích a hlavních tazích se 508 SW umí vyklidnit a při zapojení adaptivního tempomatu a vedení v pruhu je řidičsky naprosto nenáročný. Perfektní kombinace pro obchodní cestující i rodinné výletníky.

Peugeot 508 SW tak působí jako hodně atraktivní nabídka – ostatně stejně jako 508 Fastback. Design je fantastický, má skvělou výbavu, široký výběr motorů a dobře jezdí. Poslední otázkou tak zůstává ceník, na který si ale budeme muset ještě chvilku počkat, Peugeot 508 SW dorazí na český trh totiž až v červnu. Zatím to ale vypadá dost nadějně…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama