Hlavní obsah

Formule E, nebo F1? Bernie Ecclestone má jasno

Foto: flickr.com

Bernie Ecclestone

13. 4. 2019

Ve světě formulí neexistuje mocnějšího muže, než je Bernie Ecclestone. Tento bouřlivák, miliardář, a hlavně hlava F1 tak, jak ji dnes známe, si ovšem myslí, že do budoucna má mnohem větší potenciál elektrická verze této série. A může za to i nastupující éra elektromobility.

Článek

Na světě snad není nikdo, kdo by alespoň netušil, kdo je Bernie Ecclestone. Býval nejdůležitějším člověkem série F1, dnes už podle některých spekulací z pozadí tahá za důležité drátky. Jinak jde o 88letého bohatého obchodníka, bývalého pilota F1 a vášnivého milovníka krásných žen. Ovšem právě ženy ještě z pozice šéfa F1 před pár lety dost naštval. To, když prohlásil, že se ženy ve formuli 1 nikdy nemají šanci uchytit. Jednu dobu chtěl speciálně pro ně spustit doprovodnou závodní sérii, ve které by mohly ukázat, že za volant formule patří. Ovšem většina závodnic, kterých se to týkalo, byla tehdy dost rozzlobená. Nechtěly se na závodní trati prát mezi sebou, ale i s ostatními jezdci. No, nakonec všichni víme, jak to s ženami v F1 bohužel dopadlo.

Vzhledem k tomu, jak moc dobře Bernie svět F1 zná, zeptala se agentura Reuters právě jeho na to, co si myslí o sérii Formule E. Podle něj je tento elektrický seriál oproti F1 zcela jiným druhem zábavy, která ale časem jen poroste a bude se jen zlepšovat. A už se tak prý pomalu děje. A F1 kvůli tomu bude dříve nebo později trpět. Dále poznamenal, že když obě série srovnáme z obchodního hlediska, je to Formule E, která na první pohled vyniká. „Je větší pravděpodobnost, že právě Formule E bude časem opravdu velkolepá a bude expandovat, což se o F1 říct nedá.“ I to jsou slova, která Bernie řekl Reuters.

Tohle jsou ale slova obchodníka tělem i duší. Pokud v sobě Bernie probudí vášnivého milovníka F1 a bývalého pilota, mluví o formuli E úplně jinak. Jakkoliv v tu chvíli chápe obchodní příležitosti, které tato série přináší, nemá ji rád. Nelíbí se mu ani myšlenka a ani provedení elektrických formulí. To ostatně potvrdil i Alejandro Agag, šéf závodní série Formule E. Ten si prý pamatuje na to, jak Bernie vždy říkal, že elektrické závodní speciály nemohou být u diváků úspěšné už jen proto, že je to nuda. No, spletl se a přiznal to. Poslední sezóna přilákala více než 300 milionů diváků z celého světa a to rozhodně nevypadá na neúspěch.

A ještě rychlé připomenutí, co to Formule E vlastně je. Oficiální název této závodní série je FIA Formula E Championship a účastnit se jí mohou monoposty výhradně na elektřinu. První sezóna odstartovala v roce 2014, kdy ještě jezdci z důvodu nedostatku kapacity baterií museli během závodu měnit monopost za plně nabitý. Letošní sezóna je první, během které toto nebude potřeba, protože monoposty dostaly výkonnější baterie. Maximální rychlost závodních vozů se pohybuje na hranici 300 km/h, a pokud si myslíte, že je tato závodní série určena leda tak pro pár nadšených, ale ne moc známých značek, mýlíte se. Od letošní sezóny se jí účastní i BMW a během příští se přidají Porsche i Mercedes-Benz a McLaren, jako dodavatel elektromotorů, je zde jako doma. I v rolích pilotů se objevují velmi slavná jména jako Felipe Massa, Nelson Piquet Jr. nebo Daniel Abt, což je závodní jezdec, ale také syn jednoho z majitelů známé tuningové firmy ABT Sportsline.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama