Hlavní obsah

Facelift Hondy Civic Type-R nepřinesl ani jednoho koně navíc

Foto: Honda
14. 1. 2020

Po decentním faceliftu běžného Civicu došlo i na ostrou verzi Type-R. Čekali jsme víc koní a ještě ostřejší nastavení, jenže úpravy jsou ve skutečnosti skoro nepostřehnutelné. Že by si Honda nechávala prostor na něco brutálnějšího…?

Článek

Když loni RenaultSport se svým speciálem Megane RS Trophy-R překonal rekord na Nürburgringu, čekali jsme, že inženýři Hondy okamžitě vyrazí do boje. Rozdíl byl pouhé tři sekundy, takže by stačilo přidat pár koníků, trochu odlehčit a rekord by se vrátil zpátky do náruče Hondy. Proto jsme od ohlášeného faceliftu měli velká očekávání. Jenže ve skutečnosti to dopadlo docela jinak…

Inovovaná verze Civicu Type-R se představila na víkendovém autosalonu v Tokiu a změny abyste na ní hledali s lupou. Jinak si totiž jen těžko všimnete nové masky s větším grilem pro lepší chlazení a nového modrého laku Boost Blue, který je jen o trochu světlejší než dosavadní Brilliant Sporty Blue.

Uvnitř pak potěší volant potažený Alcantarou a nová hlavice řadicí páky, která má nyní ještě kratší chod. Součástí základní výbavy se také stala nejmodernější verze bezpečnostních systémů a jízdních asistentů Honda Sensing.

Foto: Honda

Nová verze je na první pohled k nerozeznání od té minulé. A na ten druhý taky

Po technické stránce došlo jen k mírné úpravě předního zavěšení pro dosažení lepšího citu v řízení, tlumiče jsou naladěné pro hladší jízdu, přilnavost zvyšuje jejich tužší uložení, o trochu větší brzdy budou lépe odolávat vadnutí. A pak je tu ještě falešný zvuk motoru, který vám alespoň dá pocit, že má nový Civic Type-R víc koní.

Foto: Honda

Větší změny nebyly třeba, Civic Type-R stále patří k tomu nejrychlejšímu, co si za normální peníze můžete koupit

Jenže nemá a útok na rekord se tak nejspíš nekoná – alespoň tedy ne se sériovým autem. Ale možná si jen Honda nechává prostor pro ještě brutálnější verzi: výkonnější, lehčí a ostřejší. Dojde k tomu letos? Nebo se do boje o rekord zapojí ještě někdo další? Celou situaci budeme bedlivě sledovat…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama