Článek
Fiat na přelomu šedesátých a sedmdesátých let představoval jeden úspěšný model za druhým a nový model 127 nebyl výjimkou. Duchovní nástupce Fiatu 850 se představil veřejnosti v dubnu 1971 a byl prvním hatchbackem automobilky v nejmenší kategorii moderních supermini. Elegantní karoserii „stodvacetsedmičky“ navrhl Pio Manzù, občanským příjmením Manzoni, který se oficiálního odhalení svého nejnovějšího díla bohužel nedožil. V březnu 1969 zahynul při autonehodě.

Renault 15/17 byl kupé verzí Renaultu 12 a představil se na Pařížském autosalonu 1971
Fiat 127 se nejprve prodával jako dvoudveřový hatchback s výklopným víkem pod zadním oknem pro přístup do zavazadlového prostoru, ale největší úspěch slavil po modernizaci v následujícím roce. Ve Fiatu přepracovali záď 127 a z vozu se stal praktičtější „třídveřák“ s větší variabilitou díky sklopné lavici zadních sedadel. Fiat opět předběhl dobu a nabízel jeden z nejprodávanějších automobilů na evropském trhu.
Obrovskému obchodnímu úspěchu pomohlo i vítězství v soutěži Evropské auto roku 1972. Svým vítězstvím se Fiat 127 rovněž zasloužil o to, že se z turínské automobilky stal první výrobce automobilů, kterému se povedlo vyhrát ve třech ročnících, a to v časové ose pouhých šesti ročníků. Odborné komisi motoristických novinářů se nejvíce líbila moderní technika inspirovaná větším Fiatem 128, prostorný interiér a povedené jízdní vlastnosti.

Ani elegantní design a 3,5litrový osmiválec nepomohly Mercedesu-Benz 350 SL k vítězství
Ve finále ročníku 1972 se Fiat 127 musel vypořádat s konkurenčním Renaultem 15/17 a Mercedesem-Benz 350 SL. V soutěži však nasbíral celkem 239 bodů a s velkým náskokem se stal nezpochybnitelným vítězem soutěže. Sportovnější Renault získal druhé místo se 107 body a luxusní kabriolet od Mercedesu se umístil až třetí s 96 body.
Životní cyklus Fiatu 127 pokračoval uvedením luxusnější výbavy Deluxe a v dubnu 1974 opustil továrnu v Mirafiori miliontý vůz. V květnu 1977 byla uvedena do výroby druhá série a v roce 1981 se do prodeje dostala poslední třetí série. V roce 1983 byla stosedmadvacítka nahrazena modernějším Fiatem Uno, přičemž i nadále pokračovala licenční výroba ve Španělsku, Polsku a Latinské Americe.