Hlavní obsah

Elektrický hatchback od Volkswagenu už/až v roce 2019?

Foto: Archiv Garáž.cz
29. 9. 2016

Není to moc málo a moc pozdě? Vždyť podobné parametry nabízejí některé automobilky už letos nebo napřesrok? Volkswagen se chytá elektrického vleku se zpožděním, ale když koncern napne síly, není radno ho podceňovat.

Článek

S elektřinou Volkswagen experimentuje už poměrně dlouho, ale zatím se soustředil spíše na okrajové projekty, případně na alternativní plynový pohon. Po Dieselgate ale nemá na výběr, ostatně masivní investice do hybridů a elektromobilů jsou povinnou součástí odškodnění a splacení dluhu nejen zákazníkům, ale i celé planetě. A tak začíná mohutná elektrická ofenzíva. Volkswagen ledacos naznačil už konceptem Budd-e na americké výstavě CES, ale nový koncept Volkswagen I.D. přijíždějící na stejné platformě (MEB) slibuje mnohem víc - vnější rozměry Golfu, vnitřní rozměry Passatu, dojezd 400 až 600 kilometrů v závislosti na použité metodice měření a řadu moderních technologií. Co se týče finálního údaje o dojezdu, tam to asi Volkswagen bude ladit podle konkurence, protože by měl do dealerství přijet v sériové podobě až za tři roky. A mezitím se toho může stát zatraceně hodně. S tím souvisí i případná cena a nabídka technologií - , tenhle hatchback je připraven i na jistou formu autopilota, kterou Volkswagen slibuje v tomhle segmentu na rok 2025.

Foto: Archiv Garáž.cz

A jaké místo vlastně v hierarchii značky zaujme? Velmi pravděpodobně to nebude navzdory rozměrům nový Golf, automobilka místo toho otevřeně mluví o elektrické obdobě prvního Brouka, tedy o autě, které by mělo změnit svět (k lepšímu, samozřejmě). A protože o pozici aktuálního New Beetle se hovoří jako o velmi nejisté, věřili bychom tomu, že koukáme na elektroBrouka, zvlášť když Volkswagem oznámil i elektrickou obdobu slavného Type I, tedy mikrobusu na bázi Brouka - o tom, že tyhle elektrické renesance budou mít hodně společného snad nemusíme diskutovat. A jako první vlaštovky se nám hodně líbí, i když je jasné, že sériová verze se bude víc podobat BMW i3 nebo Chevroletu Bolt a nebude tedy nejhezčím autem na silnicích. Už kvůli absenci těch krásných modrých pneumatik.

Reklama

Sdílejte článek