Hlavní obsah

Testy: DS3 Crossback 1,2 Puretech – vždy v centru pozornosti

Foto: Jakub Deml
10. 7. 2019

Značka DS nasazuje ostré lokty a tlačí se do prémiového segmentu, tentokrát s velmi neobvyklým crossoverem, který na silnici vážně nepřehlédnete. Pod extravagantním kabátkem a přezdobeným interiérem se však skrývá moderní technika koncernu PSA doplněná o několik novinek. Dokáže vás DS3 Crossback přimět zaplatit tučnou cenovku?

Článek

DS3 Crossback je zvláštní auto. Dokonce bych si dovolil říct, že hodně zvláštní, a to i na poměry extravagantního DS. Vypadá jako hatchback, ale na nečekaně velkých kolech. Přední světla působí skoro bionicky, pás LED denního svícení je taky neobvykle prohnutý. Žraločí ploutev u B-sloupku měla už první DS3 (jí celé DS dobrodružství začalo), jenže tady je za ní ještě jeden pár dveří (zatímco DS3 mířila na Mini a byla jen třídveřová). Zadní světla pak připomínají hi-tech sluneční brýle a pod nimi jsou ještě falešné průduchy, aby snad záď nepůsobila příliš prázdně nebo obyčejně. Kdepak, tohle auto si rozhodně s ničím jiným nespletete.

Foto: Jakub Deml

DS 3 Crossback nemá úhel, ze kterého by nevypadal zvláštně

Přijďte blíž a vysunou se chromované kliky, které vás pozvou do kabiny…, a ta je snad ještě zvláštnější. Místo klasických budíků je digitální displej doplněný průhledovým displejem, středová konzola pak v obrazcích kosočtverců míchá různá tlačítka a výdechy klimatizace, páka voliče převodovky je neobvykle prohnutá (nový styl koncernu PSA) a ani ten volant není jednoduše kulatý, ale různě zploštělý a prohnutý.

Rozkoukávání v DS3 Crossback zabere hodnou chvíli a ještě déle bude trvat, než si v jeho ergonomii budete opravdu jistí – startovací tlačítko je ve spodní části středové konzoly, ovládání oken a dveřního zámku na středovém tunelu, ovládání audia (mimo volant) jsem hledal pár dní a kliky dveří se mi i po týdnu soužití v neobvyklé architektuře výplně dveří pořád občas ztrácely. Uf!

Aspoň tedy, že technika je docela konvenční. Platforma je klasická s motorem vpředu a pohonem pouze předních kol, zavěšením McPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu. Pod kapotou měla naše verze 130koňový přeplňovaný tříválec (stejný motor můžete mít i ve verzi se 100 nebo dokonce 155 koni, alternativou je turbodiesel 1,5 BlueHDi se 100 nebo 130 koni, vždy o 60 tisíc dražší než odpovídající benzin, a příští rok dorazí kompletně elektrická verze) kombinovaný s osmistupňovým automatem (pouze nejslabší motorizace mají manuál).

A výsledek je velmi příjemný. Podvozek je sice jednoduchý, ale naladěný tak, aby uspokojivě mixoval pohodlnou poddajnost a jistotu stability. Motor je tichoučký a úsporný (snadno se budete pohybovat mezi 6 a 7 litry), přitom má dost síly i od nižších otáček, takže hladký automat nemusí zbytečně často podřazovat. Na běžné jezdění je DS3 Crossback úplně v pořádku. Když pak přitlačíte na pilu, tak na zvlněném asfaltu samozřejmě občas odskočí, ale to je spíš známka toho, že ho špatně používáte – tohle vážně není žádný sporťák.

DS3 Crossback je prostě o stylu, proto ho můžete našlapat výbavou (Matrix LED světla, 10,3“ dotykový infotainment, bezdrátové nabíjení telefonu, 515W hi-fi Focal a zástupem jízdních asistentů) a vyšperkovat doplňky (kožené čalounění nebo Nappa, chromované lišty a pedály atd.), nalakovat výraznou barvou (s kontrastně lakovanou střechou) a postavit ho na broušená 18“ kola a výsledek je vážně nepřehlédnutelný. Má to však své zásadní „ale“…

Základní cena DS3 Sportback je sice 560 tisíc, jenže jakmile si začnete vymýšlet lepší výbavu, letí rychle nahoru. Testované auto tak stálo – raději si na to sedněte – 972 tisíc! Jistě, bylo v plné výbavě se spoustou sexy maličkostí navíc (jen čalounění s kůží Nappa stálo 75 tisíc, hi-fi Focal pak dalších 32 tisíc)… Jenže stylová auta se nikdy nekupují holá na kost, ne?

Na milion se dá nakonec snadno vyšroubovat i cenovka Audi A1, které je uvnitř podobně velké a má také jen tříválec, jenže na rozdíl od DS je přece jen o něco kvalitnější a jezdí o trochu lépe, navíc nemá zadrhávající digitální přístrojovku a nepřehledný infotainment (u DS to vyvažuje pětiletá záruka s kompetním servisem a dalšími službami v ceně vozu). Hlavně má ale na kapotě čtyři kruhy, za které zákazníci rádi připlatí. Jak to bude u DS3 Crossback? To si už musíte rozmyslet sami. Já vám mohu jen říci, že DS3 Crossback je povedené auto s pár drobnými vadami na jeho oslňujícím vzhledu, který nikdo nepřehlédne.

Technické údaje
Motorřadový tříválec, turbo, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 190 cm3
Výkon96 kW (130 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment230 Nm při 1 750 ot./min.
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 205 kg
Akcelerace 0-100 km/h9,2 s
Maximální rychlost196 km/h
Spotřeba (kombinace)4,9 l/100 km
Objem palivové nádrže44 l
Kola a pneumatiky215/55 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 118/1 802/1 534 mm
Rozvor2 558 mm
Objem zavazadlového prostoru350 l
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama