Článek
Naše anketa potvrdila to, co jsme očekávali – celých 37 % českých řidičů dojíždí zimní pneumatiky. To je dost alarmující statistika, protože se tím vystavují vysokému riziku (ačkoliv ještě horší jsou ta 3 % sebevrahů, co jezdí v zimě na letních) v podobě legálních oplétaček nebo ještě něčeho daleko horšího.
Skutečnost je totiž taková, že zimní pneumatika funguje nejlépe opravdu jen v zimě, když je sníh, mráz, led, sněhová břečka nebo padá alespoň déšť se sněhem. Když po zimě silnice oschnou a teplota vyleze vysoko nad nulu, dochází kvůli její směsi k rychlému přehřátí a zhoršení jejích vlastností. Jak se to projevuje a co všechno riskujete, si můžete přečíst v našem článku.
Pojďme si projít další úspěšné články z minulého týdne. Upozornili jsme na jeden zásadní problém elektromotorů, o kterém jste možná neměli ani tušení, poprvé jsme se ponořili do světa varovných kontrolek. Také jsme vyzkoušeli fantastický elektromobil Audi e-tron S Sportback, ojetý sportovní kombík Subaru Levorg a přinesli vám další zážitky z dlouhodobého testování indické Jawy 300 CL.
Nyní ale zpět k přezouvání – už jste si přečetli, proč je jízda na zimních pneumatikách při vyšších teplotách takovým rizikem? Tak nám hlasováním v anketě ukažte, že je tu víc zodpovědných řidičů, kteří používají vždy ty správné pneumatiky.