Hlavní obsah

Dieselgate stále úřaduje. Audi platí a Opel vyšetřuje police

Foto: Carscoops

Audi stále trápí dieselgate

Aféra dieselgate hýbe automobilovou scénou už řadu let a podle posledních informací to vypadá, že stále ještě se silami není u konce. Jen za poslední týden padlo rozhodnutí o obrovské pokutě pro automobilku Audi a zároveň začalo velké vyšetřování značky Opel. Ten je navíc nucen vyhlásit velkou svolávací akci.

Článek

Automobilka Audi byla německými úřady vyšetřována už řadu měsíců. Ale až v tomto týdnu padl definitivní ortel. Za manipulaci s emisními výsledky musí Audi úřadům zaplatit částku 800 milionů eur, tedy asi 21 miliard korun. Audi už se k pokutě vyjádřilo tak, že sumu samozřejmě uhradí, ale nemá z ní rozhodně žádnou radost, protože se tato částka promítne do celkových obratů za letošní rok. Pokuta se týká vznětových V6 a V8, které v běžném provozu vykazovaly jiné emisní výsledky než při testování v emisních laboratořích.

Jakkoliv by tímto Audi mohla být v klidu, stále probíhá vyšetřování některých jejích zaměstnanců. Celkem by se mělo jednat asi o 25 vysoce postavených manažerů a inženýrů, kteří dle všeho o falšování emisních testů věděli nebo je rovnou organizovali. Vyšetřován, ale také zadržen je i dnes už bývalý nejvyšší šéf Audi Rupert Stadler, kterému hrozí několik let vězení.

Opel svolává svá auta do servisů

Jakkoliv to v prvních týdnech po vypuknutí aféry dieselgate vypadalo jen na problém značky Volkswagen, postupem času se ukázalo, že se úpravou emisních výsledků provinila velká spousta i jiných značek. Zatím poslední automobilkou, která se do tohoto namočila, je Opel. Tedy zatím to tak alespoň vypadá.

Před několika dny byly policií prohledány kanceláře Opelu v Rüsselsheimu a Kaiserslauternu, kde policisté hledali dokumenty prokazující případnou manipulaci s emisními testy. Podle informací německého tisku by se falšování emisí mělo týkat modelů Insignia, Zafia a Cascada. Tyto modely prý měly nainstalováno zařízení, které je schopno při laboratorních testech čistit výfukové spaliny.

Vyšetřování Opelu je zatím v začátcích a je otázkou, jestli se vůbec nějaké provinění prokáže. V tuto chvíli Opelu jen hrozí, že bude muset v nejbližší době v Německu svolat do servisů až 100 000 těchto modelů, kterým by měl být odebrán právě ten zmíněný nelegální software. Zatím ale nic není oficiálně potvrzeno a musíme si tedy počkat na konec vyšetřování. Podle všeho se ale u Opelu opravdu něco děje, protože německá automobilka ještě před tím, než byla vůbec obviněna, svolala v letech 2017 a 2018 do servisů na 22 tisíc modelů Zafira Tourer s dieselovými motory 1.6 a 2.0, Cascadu s naftovým dvoulitrem a také Insignii osazenou stejným agregátem.

Reklama

Načítám