Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Defender s osmiválcem nabídne výkon 525 koní!

Foto: Land Rover

Kompresorem přeplněný pětilitrový osmiválec znáte i z jiných modelů Jaguaru a Land Roveru

27. 2. 2021

O vývoji Land Roveru Defender s osmiválcem se už nějakou dobu mluvilo. Teď je to oficiální. A víte co? Realita předčila naše očekávání! Je to bestie a my jsme rádi, že v dnešní době ještě dokáže vzniknout něco takového.

Článek

To nejdůležitější si řekněme rovnou. Defender má kompresorem přeplňovaný osmiválec V8 o objemu 5,0 l, který dává autu 525 koní a točivý moment 625 Nm. V kombinaci s osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol zrychlí na stovku za 5,2 s a jede 240 km/h. Slušné, ne?

Aby bylo jasno, zákazníci Land Roveru prostě chtějí jen to nejlepší a tento osmiválcový Defender je pro ně to pravé ořechové. Tenhle motor je dobře známý z ostatních silných modelů konsorcia Jaguar Land Rover a bude nabízen jak v krátké třídveřové karoserii modelu 90, tak i v delší pětidveřové s označením 110.

Foto: Land Rover

Důstojný motor i interiér

Ale není to samozřejmě jen o zástavbě nového motoru. Land Rover vyladil pružiny i adaptivní tlumiče a přidal větší stabilizátory. Příplatkový elektronický aktivní zadní diferenciál je nyní standardem a je vybaven novým ovladačem Yaw Controller, který jemně vyladí schopnosti vozidla v zatáčkách. Systém Terrain Response nově zahrnuje také program Dynamic, který poskytuje ostřejší odezvu na plyn a samozřejmě má zásadní vliv na odpružení. Muziku pak tvrdí (vyluzuje) speciálně laděné výfukové potrubí.

Model s osmiválcem spolehlivě poznáte na první pohled podle šedých 22palcových kol a modrých brzdových třmenů. K dispozici jsou pouze tři barevné varianty: Karpatská šedá, bílá Yulong a černá Santorini, všechny pak v kombinaci s černou střechou Narvik Black. V interiéru je volant potažený alcantarou, sedadla jsou v kůži Ebony Windsor a pádla řazení jsou vyvedena v matném chromu.

„Přeplňovaný motor V8 s objemem 5 litrů ještě posiluje jedinečný charakter modelu Defender,“ uvedl Iain Gray, senior manažer Powertrain Advanced Engineering ze společnosti Jaguar Land Rover. „Zní fantasticky, přináší neuvěřitelný výkon, a poskytuje tak novou úroveň přitažlivosti. Naším technickým zaměřením bylo optimalizovat kalibraci hnacího ústrojí pro Defender tak, aby poskytoval jak citlivý výkon na silnici, tak jemné ovládání v terénu, a to vše bez kompromisů, které by měly vliv na průchodnost nebo brodivost.“

Cenu Land Roveru Defender V8 vám zatím neprozradíme, ale vodítkem by mohla být základní cena nejlepšího provedení X v kombinaci s třílitrovým motorem, která začíná na částce přes 2,6 milionu Kč.

Reklama

Sdílejte článek