Hlavní obsah

Další německé město zakázalo starší diesely

Foto: Wikimedia

Dálnice A40

19. 11. 2018

Diesel začíná být ve světě motorismu ohroženým druhem. V Paříži už ho zakázali a v německých městech jsou jeho zákazy stále častější. Po Hamburku nebo Stuttgartu soud rozhodl i o dalším městě, do kterého se se starším dieselovým autem nedostanete. A bude hůř. K zákazům se totiž postupně připojuje stále více zemí, což může být problém.

Článek

Jen před několika dny jsme vás informovali o velkém zákazu dieselů v Paříži. Také jsme tvrdili, že si to tamní obyvatelé nenechají líbit a jistě budou protestovat. Což se i stalo. Ovšem kromě zákazu vjezdu dieselových aut ve Francii o něco málo zdražily pohonné hmoty, což byla pro Francouze poslední kapka. Proto už dva dny ve velkém proti všem těmto zákazům a zdražování protestují. Je možné, že se dříve nebo později dočkáme protestních akcí i v Německu, kde se masově rozšiřují zákazy vjezdů starých dieselů do měst.

Začalo to už asi před dvěma lety drobnými zákazy vjezdu starších dieselů do některých ulic některých německých měst. Byl to Hamburk, Stuttgart, Frankufurt a další. Teď se k nim nově připojí také Essen. Pokud tedy do tohoto města s pozoruhodnou industriální dominantou jezdíte třeba za nákupy nebo na každoroční velkou tuningovou výstavu, zvažte dobře, jakým autem jedete. V pátek 16. listopadu totiž soud rozhodl, že do měst Essen a Gelsenkirchen zakáže starším dieselům vjezd. Zákaz se ale týká i některých úseků frekventované dálnice A40, která vede jižní částí centra. Zákaz by měl závazně platit od července příštího roku.

Do té doby jsou ovšem úřady povinny zpracovat přesně znějící zákon, který mimo jiné osvětlí, jak starých dieselů se zákaz vůbec týká. Dá se ale očekávat, že vjezd bude povolen jen vozům splňujícím alespoň normu Euro 6, jak je tomu i v jiných německých městech. Zajímavé je, že tato omezení dopravy mají sice základ v dobré myšlence, nicméně už se začínají ozývat hlasy, že by nebylo dobré, aby se masově rozšiřovala i do ostatních zemí. Pokud by totiž každá země zakázala nějaký druh aut, co by s nimi pak bylo? Kde by obyvatelé vzali na auta nová? Jak by fungovalo zásobování? Těch otázek je stále víc a víc. Ačkoliv souhlasíme s faktem, že ovzduší je potřeba ochránit před spalinami ze stále narůstající dopravy, nejprve bychom rádi, aby na zmíněné i další otázky někdo kompetentní odpověděl.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama