Hlavní obsah

Co vlastně čekat od nového nového Top Gearu?

Foto: Archiv Garáž.cz

Konec první série obnoveného Top Gearu mnohým nadělil nečekaný dáreček. Chris Evans dostal padáka! Od příští sezóny se tak začíná skoro od nuly. Co to vlastně pro motoristickou show znamená?

Článek

O vyhazovu Chrise Evanse jste možná slyšeli. Oficiálním důvodem jsou nízké ratingy nové sezóny, kdy se půlka diváků u běžných televizorů (skoro přesně podle nejčernějších odhadů) prostě sebrala a odešla, resp. přepnula jinam. BBC to dost možná tušilo, ale kvůli prodeji suvenýrů a udržení slavné značky při životě do toho šlo. Pozvánku na takhle sebevražednou misi mohl přijmout jen někdo s přebujelým egem, a tak byl Evans ideálním kandidátem. Zbytek je historie, kterou jsme sledovali s poměrně velkým zaujetím, i když možná ne tak obrovským jako některá ostatní média. I proto jsme nepsali o bulvárním podhoubí Evansova odchodu, protože se spekuluje, že za tím je kromě ratingů i nějaký další skandál. Dokud se však věci nepotvrdí nebo nevyšetří, nemá smysl spekulovat. Navíc jsme motoristický magazín, a tohle už přeci jenom přesahuje trochu jinam.

Egomaniak a megaloman Chris Evans je tedy z kola ven a mnozí si zaslouženě oddechnou. Pak ale zákonitě musí přijít otázky. Co bude s Top Gearem dál? Už v článku o rozmíšce Evanse a LeBlanca jsem psal o tom, že s Evansem ztratí Top Gear nejen otravný hlas, ale především člověka, který byl nejen moderátorem, ale také showrunnerem. Člověkem, co to na place do značné míry řídí, píše a upravuje scénář, žene to kupředu. Touhle osobou byli v minulém Top Gearu právě Clarkson s Wilmanem. Zatímco Wilman stál v pozadí, Jeremy byl za krále topgearové obrody. Teď s Evansem ztrácí nový Top Gear své prokletí, ale také své kormidlo. Kdo se ho teď chopí?

BBC už v tomto ohledu podniklo některé kroky v průběhu ukončené sezóny. Evans si totiž do Top Gearu přitáhnul jenom jednoho svého scenáristu, a to se moc nelíbilo ostatním moderátorům. Stanice reagovala tak, že po prvním odvysílaném dílu na studiové vložky najala pár lidí z původního Top Gearu. Sice šlo o scenáristy-pomahače, ale situace se zlepšila. Teď nezbývá než doufat, že zbývajícím moderátorům (především tedy Rory Reid, Chris Harris a Matt LeBlanc - Sabine a Eddie spíše přizvukovali) dá k ruce někoho ještě šikovnějšího. Právě na osobách v pozadí bude do značné míry stát úspěch a neúspěch celé show. Je to dobře vidět na Reidovi a Harrisovi, kteří na rozdíl od LeBlanca víc improvizují a dovedou si svůj výkon upravit, aby jim seděl do pusy. Holt youtubeři.

I tady je ale potřeba víc práce, bylo to dobře vidět na Harrisově testu Hondy NSX, kde už tak trochu klaunovatěl, a občas ho produkce donutí k vyloženým ptákovinám - třeba testu "zábavnosti" v případě BMW M2, kdy na sobě měl jako že srandovní helmu se senzory. Tohle všechno si holt musí tzv. sednout. Uvidíme, jaký bude Harris ve své nové onlinové show pod hlavičkou Top Gearu, která nám zkrátí čekání na další sezónu. A má evidentně v rukávu víc, protože na BBC America běží jeho onlinové Chris Harris on Cars v televizním formátu. První díl startuje na americké televizi dnes, regulérní ukázku můžete vidět zde:

Soudit první sezónu můžeme už teď, ale zároveň se vyplatí počkat si na tu další. Jedině tak budeme moci zjistit, jestli Top Gear v novém brzdil hlavně Evans, nebo je to prostě o širším know-how, o které BBC nešťastně přišla, a které ji bude od podzimu dělat konkurenci na Amazonu. Ze strachu možná veřejnoprávní stanice zrušila i populární vánoční speciál Top Gearu, který byl vždy o velkém roadtripu, tedy právě o žánru, na nějž se chce trojice bývalých moderátorů - Clarkson, May a Hammond - ve svém The Grand Tour zaměřit.

Tak ať vyhraje ten lepší!

Reklama

Načítám