Hlavní obsah

Co je rychlejší: 600 koní v RS e-tronu GT, nebo v M5 CS?

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Obě mají přes 600 koní, obě mají dost místa pro čtyři lidi a spoustu zavazadel, obě mají pohon všech kol a obě mají mnohamilionovou cenovku. Které šestisethlavé stádo ale funguje líp – to elektrické, nebo to benzinové? Vzal jsem obě auta na letištní dráhu a vyzkoušel to na vlastní kůži.

Článek

BMW M5 CS má osmiválec o objemu 4,4 litru se dvěma turby, výkon 635 koní a oproti standardní M5 je odlehčené. Kovaná kola, karbonkeramické brzdy, speciální výfukový systém, karbonová střecha, karbonové sportovní sedačky. To všechno doplňuje krásný matný tmavozelený lak, který vyniká zejména v kombinaci se zlatými koly. Člověk se skoro ani nediví, že za takový neuvěřitelný stroj musí vysolit 5,2 milionu Kč.

Audi RS e-tron GT je sice skoro o milion levnější, ale na ulici přiláká snad ještě víc pohledů. Je nízké, dlouhé, aerodynamické a naprosto tiché. Má dva elektromotory, u toho zadního navíc dvoustupňovou převodovku pro co nejbrutálnější starty. Velká baterka umožňuje dojezd kolem 450 km a dá se nabíjet výkonem až 270 kW, což je v současnosti špičková hodnota. Samozřejmě k ní potřebujete patřičně rychlou nabíječku, ale zkoušel jsem to u Ionity na dálnici D5 a ze 7 % na 90 % to trvalo přesně půl hodiny. To už je slušný kvapík.

Ale ne takový, jako když se opřete do plynu… tedy pardon, do pedálu akcelerátoru. Jestli Audi nakonec bylo rychlejší než silný bavorák, to se podívejte do videa, už teď vám ale můžu prozradit, že ten zážitek je výrazně jiný. Audi má výhodu okamžitého točivého momentu. Jeho startu nepředchází žádný řev motoru, který si připravuje ideální otáčky, žádné přikrčení karoserie, jak se pohonné ústrojí napíná proti zašlápnutým brzdám, nic takového. Prostě tiše stojí, a jakmile dupnete na pedál, okamžitě bleskově vyrazí a praští vám zátylkem o opěrku, a to i když jste na to připravení. A pak zrychluje naprosto plynule, bez jakéhokoli cukání nebo zpomalování, protože prostě nemusí řadit.

BMW M5 CS řadit musí, ale zato řadí bleskově, brutálně a přesně. Řev motoru vám automaticky zvyšuje hladinu adrenalinu a z celého auta odkapává jeho brutální síla daleko zjevněji než ze stoicky klidného elektromobilu.

Obě ta auta jsou skvělá. Obě jsou zdrcujícím způsobem rychlá a na běžné silnici se jim může postavit jen velmi, velmi malý okruh vyvolených. Jedno dokáže tiše plout každodenním provozem a překonávat velké vzdálenosti, druhé vám každou minutu dává najevo, že sice zvládne i centrum města, ale radši by bylo někde na okruhu. Obě mě velmi bavila… ale jako kovaný petrolhead přesně vím, které bych si pořídil na zábavu.

Reklama

Načítám