Hlavní obsah

Český automobilový průmysl vzrůstá díky Czechoslovak Group!

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Holding Czechoslovak Group zastřešuje aktivity hned několika různých významných českých průmyslových firem. Cílem je vrátit firmám zašlý lesk. Co všechno se již majitelům Tatry a Avie povedlo a co by mohlo následovat?

Článek

V posledních letech to vypadalo s tradičními českými výrobci automobilů a techniky špatně. Tatra se v roukou zahraničního vlastníka nacházela ve značné ztrátě, Avia pak přestala vyrábět úplně. Jenže pak přišel Jaroslav Strnad a Czechoslovak Group. Tento člověk má s technikou dlouhé zkušenosti, jeho společnost Excalibur Army má obrovské množství armádní techniky, kterou umí servisovat i vhodně prodat.

Právě tento nový vlastník se postaral o stabilizaci Tatry, splacení dluhů a další rozvoj firmy, která se těší zářným zítřkům. Majitel přitom myslí i na historii a jde cítit důraz na český odkaz. Nedávno navíc došlo k odkoupení další tradiční české značky, a to Avie. Tu měli v rukou Indové, nyní však rovněž patří do Czechoslovak Group a v letošním roce je plánována obnova výroby nákladních vozů. Na náčrt nové kabiny stroje se můžete podívat níže.

Foto: Archiv Garáž.cz

Základem má být Avia A90, jejíž produkce skončila před několika lety a jejíž kabina od Daewoo již patřila k poměrně moderním. Avia přitom již dříve spolupracovala s Excalibur Army, firmou patřící do Czechoslovak Group, a to na vývoji pohonu všech kol do Avie 120.

A co dalšího Czechoslovak Group vyrábí? Kupříkladu bezpilotní letoun Cantas anebo světoznámé hodinky Prim. A co bude do budoucna? Zcela jistě bude pokračovat obnova domácích podniků. Šušká se o osobním automobilu Tatra, což se však zatím nejeví příliš reálně. Možná se ale můžeme dočkat návratu dalších českých značek. Nám by se líbila obnova kupříkladu Jawy či Liazu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Reklama

Načítám