Hlavní obsah

Češi utrácí za stará auta. Nejvíce táhnou vozy našich otců

Foto: Škoda Auto

Škoda Favorit

Protože se máme díky rostoucí ekonomice celkem dobře, je ideální čas na uložení peněz tam, kde jejich hodnota poroste. Můžete si koupit byt nebo třeba nějaké umění. Ovšem investovat můžete i do aut. A garantujeme vám, že půjde o jednu z nejlepších investic, jakou můžete udělat.

Článek

Z logiky věci vyplývá, že pokud někdo chce investovat do auta, musí dobře vybírat. Bohužel ale podle nás nejlepší čas na uložení peněz do automobilu už je dávno pryč. Cena některých modelů roste do neskutečných výšin a auto, které jste ještě před několika málo lety mohli pořídit za slušnou částku, je dnes pro mnohé finančně nedostupné. A bude hůř! Proto, máte-li možnost koupit něco, u čeho jste si jisti, že cena poroste, rozhodně neváhejte.

A nemusí jít jen o vozy značek jako je BMW, Ferrari nebo třeba Porsche. Poklady najdeme i v garážích našich otců a dědečků. Ze statistik vyplývá, že ten, který by považoval třeba staré Škody 105 nebo 120 za bezcenný kus šrotu, hodně by se mýlil. Právě tato auta, dnes označovaná jako youngtimery, zažívají renesanci a je o ně mezi sběrateli velký zájem! Samozřejmě nemluvíme o kusech, které jsou protkány rzí a jejich technický stav je spíše k pláči. Mluvíme o těch autech, která mají jistou patinu, ale jinak jsou technicky v naprostém pořádku. Pokud navíc disponují nízkým nájezdem kilometrů, strhne se o ně při případném prodeji boj.

Takovým autům se u nás mimo jiné věnuje společnost Mototechna Classic. Jejím prodejům ze 70 % vévodí vozy bývalého východního bloku. Nejvíce prodaných veteránů jsou škodovky, hlavně modely 100, 105, 120 nebo Favorit. V závěsu jsou pak další auta bývalého východního bloku – VAZ 2101 nebo VAZ 2103, tedy legendární žigulíky. A důvod? Naprosto jednoduchý. K těmto vozům má spousta zákazníků nostalgický vztah. Jezdili s nimi jako děti nebo si dobře pamatují, jak je jejich tatínek nebo dědeček opečovával v garáži. Ovšem i těmto vozům cena velmi stoupá. Například Škoda 105 stála ještě před 5 lety 30 tisíc korun, dnes je cena zachovalého kousku 80 tisíc a víc. A zhodnocení se očekává i od dalších youngtimerů, které dnes ještě ani nedosahují veteránských 30 let stáří.

Máte v garáži podobné auto a myslíte si, že by bylo dobré jej zpeněžit? Můžete to zkusit, ale nezapomínejte, že u veteránů je výkupní síto mnohem jemnější než u běžných vozů. Auto musí být opravdu v dobré kondici, nebo by mělo mít nízký nájezd nebo ideálně vše dohromady. Ti, kteří od vás takový rodinný skvost budou kupovat, jsou profesionálové, kteří ví, co chtějí, což je především potenciál nebo kvalita. Jen pro představu, v Mototechně takto vykoupí zhruba jedno auto z deseti. Bude to zrovna to vaše?

Máte doma podobnou investici v podobě krásného starého auta? Dejte nám v komentářích vědět!

Reklama

Načítám