Hlavní obsah

Bugatti Chiron – kupujte, brzy nebudou!

Foto: Bugatti

I s cenou přes 60 milionů korun bude Bugatti Chiron brzy vyprodané

24. 1. 2020

Bugatti Chiron je ve verzi Super Sport 300+ současně nejrychlejším silničním vozem na světě. Výroba začala v roce 2016 a končit bude nejpozději příští rok – vznikne pouze 500 aut, ani o jedno víc, přičemž k mání jich je aktuálně necelých 100. Takže – čistě náhodou – pokud plánujete rozbít prasátko, doporučujeme příliš neotálet.

Článek

Ano, sám Stephan Winkelmann, současný výkonný ředitel Bugatti, přiznal, že automobilce chvíli potrvá všech 500 kusů výjimečného hypersportu vyrobit. Prodat se ale můžou ještě v průběhu tohoto roku. Toto se však netýká výběrových modelů jako Divo  nebo Centodieci.

Foto: Bugatti

Odváží se někdo mocný Chiron sesadit z trůnu?

V Molsheimu si ale ani po roce 2021 nebudou lidově řečeno „válet šunky“, protože pro nás dle Winkelmanna má automobilka sídlící ve Francii v záloze hned několik „žolíků“. O jaké trumfy přesně půjde, zatím nemáme tušení. Víme jen, že „budou ctít tradici značky“.

„Mohu říct jen tolik, že se v letošním roce můžeme od automobilky Bugatti těšit na několik zajímavých překvapení. Už teď mohu říct, že budou ztělesňovat nejlepší ideály značky v kombinaci s těmi nejmodernějšími technologiemi. Ovšem to stále půjde ruku v ruce filozofií Bugatti, a sice vyrábět ta nejlepší auta na světě,“ řekl šéf firmy.

Ze čtení mezi řádky se dá tedy vyvodit, že Bugatti s největší pravděpodobností připravuje buď elektromobil, hybrid, případně obojí. Něco nám říká, že v tom nejspíš sehraje roli i koncept luxusní limuzíny Galibier. Bugatti si koneckonců už nějaký ten pátek pohrává s myšlenkou zařadit vedle vysokorychlostního hyperauta ještě jeden stálý model. Kromě čtyřdveřového GT se hodně spekuluje také o vůbec prvním SUV značky. A bylo by to logické – ani jedna prestižní automobilka zatím se zavedením SUV nešlápla finančně vedle.

Jedno je jisté – elektrifikace v těchto „překvapeních“, jak říká Winkelmann, bude nepopiratelně hrát svou roli. Otázka tedy nezní „jestli“, ale „jak moc“. Jednoho by napadlo, zda příchod SUV není pro luxusně-sportovní automobilku trochu nesmysl, ale vzpomeňte, jak dopadl Cayenne a Urus. Je docela dobře možné, že Bugatti nejprve takzvaně „vsadí na jistotu“ s SUV, a až později se dočkáme třeba právě nějakého opulentního GT na způsob Galibieru.

Bugatti Chiron je aktuálně s maximální rychlostí těsně pod 490 km/h poměrně čerstvým králem rychlosti. Rekordní jízdu zajel tento stroj na přísně tajném rychlostním oválu Ehra-Lessien, kam kromě koncernu VW nikdo nesmí. Je to takový automobilový ekvivalent Oblasti 51. Naposledy tam „vetřelce“ pustili někdy v devadesátých letech. Od té doby se po trati však neprojelo jiné auto než to, které vzniklo pod hlavičkou gigantu VW Group.

Jak dlouho zůstane Bugatti Chiron nejrychlejším silničním vozem světa, je zatím ve hvězdách. Nejde o to, že by nebyl nikdo, kdo by rekord nemohl překonat. Jde spíš o to, kde ho překonat. Kromě Ehra-Lessien totiž existuje opravdu jen velmi málo míst na světě, kde se dá auto s maximální rychlostí 400 a více kilometrů za hodinu plně otestovat. A nemyslete si, že Němci budou takoví dobráci, aby někomu z konkurence svůj posvátný ovál půjčili.

Chiron pohání šestnáctiválcový motor s čtyřmi turbodmychadly uspořádaný nikoliv do V, jak bývá zvykem, ale do W – takto enormní motor pak zůstává stále relativně kompaktní. Maximální výkon je 1 480 koní a točivý moment je 1 600 Nm. Tato síla putuje na všechna čtyři kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, která umí řadit skutečně ohromující rychlostí.

Díky tomu výrobce udává zrychlení z nuly na sto za 2,4 vteřiny, dvojnásobek tam je tam za pouhých 6,5 vteřiny a rychlosti 300 kilometrů v hodině dosáhnete za 13 sekund. Do rychlosti 400 km/h stále zrychluje velmi razantně, až po této magické hranici to jde „trochu ztuha“ vlivem extrémně hustého vzduchu při takovýchto rychlostech. Pro běžný provoz je rychlost elektronicky omezena na 420 km/h. Cena jednoho Chironu začíná na 2,4 milionech eur, tedy přes 60 milionů korun.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.