Hlavní obsah

Budoucnost Ford Fiesty ST: Naštvaný litrový tříhrnek

Foto: Archiv Garáž.cz
5. 10. 2016

Tak nějak jsme čekali, že nová Fiesta ST bude mít 1.5 Ecoboost, když Ford oznámil, že chce výrobu šestnáctistovek seškrtat na polovinu. Kde jinde ubírat než u základních modelů Focusu a vrcholných modelů Fiesty? Ale to jsme se přepočítali...

Článek

Místo patnáctistovky totiž dostaneme rovnou formuli! Že jsem se zbláznil? Tak počítejte se mnou. V rámci downsizingu Ford přeskočí vychvalovanou patnáctistovku a rovnou osadí Fiestu litrovým tříválcem, který se v ní tak moc osvědčil. Dokonce natolik, že momentálně nabízí novinku ST-Line, která má image ostré verze s trojicí benzínových tříválců pod kapotou o výkonu cca 100, 120 a 140 koní. To samo o sobě dokazuje, jak flexibilní ten tříválec je. A že z něj umí Ford vytáhnout víc dobře víme, ukázal nám totiž litrový motor z Formule Ford, který je naladěný na 200 koní, stejně jako aktuální nejostřejší verze Fiesta ST200. Lze tedy předpokládat, že podobná jednotka se objeví v nové Fiestě ST hned od začátku, takže bude kapesní raketa startovat na dvou stovkách koní z litrového motoru. To už bude pořádný rachot.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jestli nás to mrzí? Zaručeně. Po zkušenost s litrovými motory víme, že se nemusíme bát spotřeby nebo kultivovaného chodu. V těchto ohledech sice panují kompromisy, ale mnoha automobilkám se je daří mílovými kroky eliminovat - mnohdy ani nevíte, že v tříválci jedete. U sportovních aut ale preferujeme z principu větší objem, kdyby už jen kvůli zvuku a výkonové rezervě. U litrového motoru vyhoněného k trojciferným hodnotám začínajícím dvojkou je to evidentně inženýrský souboj s nařízenými emisemi - dynamika bude skvělá, ale co ten zvuk a spolehlivost? To první lze vyřešit snadno volbou rezonátoru nebo umělými kouzly s decibely, to druhé rozsoudí až čas. Krásné šestnáctistovce se spoustou charakteru a především rezervou pro další tunění musíme zamávat na rozloučenou. Proto aktuální ST kupujte, dokud je čas. Nebudou, nebudou... a pak vás to bude mrzet.

Reklama

Sdílejte článek