Hlavní obsah

BMW se vtipně rozloučilo s odcházejícím šéfem Mercedesu

Foto: BMW

BWM i8

Když máte pod sebou velké automobilové impérium, musíte mimo jiné neustále myslet na svou konkurenci. Německé automobilky ale už řadu let ukazují, že vzájemná konkurence neznamená, že na sebe musíte házet špínu. Právě naopak. Jde to i s humorem a ctí, jak ukazuje báječný spot BMW, který se svým způsobem klaní Mercedesu.

Článek

Některé německé automobilky, ač konkurenti, si umí ze sebe navzájem dělat legraci tak dobře, že by se jejich komunikace dala vyučovat ve školách. Před několika měsíci si na twitteru vystřelilo BMW z Audi, které velmi vtipně odpovědělo. Obě značky se do sebe strefovaly, dělaly si legraci a vůbec se nešetřily, ale vše bylo pojaté s humorem a grácií. Tentokrát se BMW rozhodlo trošku si rýpnout do značky Mercedes-Benz a rozloučit se tak s jejím odcházejícím šéfem.

Tím není nikdo jiný než Dieter Zetsche, tedy člověk, který značku Mercedes-Benz úspěšně vedl posledních několik desetiletí. Člověk, který prý neustále hýřil novými nápady a který by dýchal jak pro značku, tak ale také pro zaměstnance, kteří ho měli rádi a velmi si ho vážili. S „Dr. Z“, jak se velkému šéfovi přezdívá, se loučil celý Daimler, ale svou troškou do mlýna se rozhodlo přispět i BMW. Vydalo emotivní videoklip, ve kterém se s Dieterem loučí jeho zaměstnanci, on odevzdá vstupní kartu do práce a naposledy ho jeho řidič odveze v Mercedesu třídy S domů.

Ve videu však logicky nehraje Dieter, ale velmi dobře nalíčený herec. Ten poté, co řidič odjede, otevře svou garáž, a ačkoliv mu tam parkuje veterán od Mercedesu, sedne do oranžového BMW i8 a odjede pryč, doprovázen sloganem „Konečně volný“. Následně pak BMW značce Mercedes-Benz a samotnému Dr. Z poděkuje za léta inspirující konkurence. Jak říkáme, velmi chytré a velmi vtipné.

Ovšem nemyslete si, že to snad Mercedes nechal bez odezvy. Právě naopak! Na Twitteru se Mercedes vyjádřil v tom smyslu, že spíše než na elektrické koně, by dnes už bývalý šéf vsadil na ty skutečné. A přidal poděkování. No, uznejte sami. Takhle prostě má vypadat moderní komunikace a moderní pojetí konkurence. Oběma značkám se klaníme. Hezká práce!

Reklama

Načítám