Hlavní obsah

Ohnivý marketing aneb Jak pomohla nehoda Rimacu k zisku

Foto: Rimac

Rimac C_Two

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Najdete je v Moje sledované na Seznam.cz.

Bude to rok, co se při natáčení druhé série pořadu Grand Tour odehrála děsivá nehoda. V rámci závodu do vrchu ve švýcarských Alpách vylétl Richard Hammond za volantem elektrického Rimacu Concept One z trati a kutálel se dolů z kopce. Auto skončilo v plamenech, ale Hammond vylezl ven a po vyléčení pochroumaného kolene je jako nový.

Článek

Zajímavé na celé nehodě je však směřování Rimacu. Chorvatská značka, o které až do osudné nehody nikdo nevěděl, se živí zejména dodáváním bateriových technologií větším automobilkám. O jejich vlastní elektrický hypersport Concept One nikdo nejevil příliš zájem, jenže jenom v den Hammondovy nehody prodal Rimac hned tři vozy. A to i přesto, že se Concept One zákazníkům nikdy prodávat neměl.

Šéf prodejů Rimacu Kreso Coric si samozřejmě dost dobře uvědomuje, co se stalo a jak mohla celá situace dopadnout. Na druhou stranu ale uznává, že se za daných okolností jednalo o vůbec nejlepší marketing, jaký si mohla značka přát. Objednávka tří vozů za jeden den by byla do té doby nemyslitelná, ale jakmile lidé viděli, že Hammond po „zahození“ ukrutně rychlého elektromobilu vyvázl živ a relativně zdráv, strhnul se nebývalý zájem.

A rozhodně se nejedná jen o tři samostatné objednávky. Rimac vešel obecně v povědomí a třeba v Ženevě představený model C_Two, jehož cena činí horentních 2,1 milionu dolarů (47 milionů korun), má svou sérii o počtu 150 kusů prakticky rozprodanou.

Zákazníci extrémně rychlého elektromobilu, akcelerujícího z nuly na sto za 1,95 sekundy a z nuly na tři sta za 11,8 sekundy, si navíc objednávají příplatkovou výbavu v průměru za 615 tisíc dolarů (bezmála 14 milionů korun). Mezi nejčastěji zaškrtávané položky patří karoserie s odhalenou karbonovou strukturou nebo kožený interiér přesně na přání zákazníka.

Movití zájemci si ale na svoje auta ještě nějakou dobu počkají. V roce 2019 vznikne teprve prvních 18 prototypů a výroba hotového produkčního auta započne až na začátku roku 2020. I tak si chce mladá značka vydobýt na trhu pozici coby výrobce „seriózních“ hypersportů.

Reklama