Článek
Nejdřív se vypořádáme s tím nepřehlédnutelným slonem v místnosti – ano, stejně jako BMW řady 1, má i elegantní čtyřdveřové kupé řady 2 poháněná primárně přední kola. Jenže, když si s tím vystačí konkurence v podobě Audi A3 sedan a Mercedesu CLA, tak by to mělo stačit i novému dvojkovému Gran Coupe. A pořád můžete zvolit také pohon všech kol xDrive…
Stejně jako technicky spřízněný hatchback řady 1 má i Gran Coupe poněkud neforemnou příď s velkými nozdrami ledvinek a sebevědomým výrazem adaptivních LED světel, kterou však opticky lépe vyvažuje delší, splývavá záď s tenkými světlomety, jež připomíná nová SUV-kupé X4 a X6. Díky tomu má také objem kufru až 430 litrů.
Kabina je v přední části zcela shodná s řadou 1, takže se můžete těšit na digitální kokpit doplněný velkým head-up displejem (o úhlopříčce 9,2 palce!) a 10,25palcový infotainment, který stále můžete kromě dotyku pohodlně ovládat také otočným kolečkem a tlačítky na středovém tunelu (případně gesty). Kromě online služeb a široké konektivity budete mít k dispozici také vlastní „inteligentní osobní asistentku“, tedy chytré hlasové ovládání. Stačí ji oslovit „Hej BMW!“

V kabině najdete všechen komfort, kvalitu a výbavu, kterou od auta této třídy a cenové úrovně očekáváte
Samozřejmě se můžete těšit i na další technické vychytávky, bez kterých by dnes žádný prémiový produkt neměl šanci, jako je nouzové brzdění, vedení auta v pruhu a adaptivní tempomat, NFC konektivitu pro odemykání auta klíčem v telefonu, ambientní osvětlení nebo třeba příjemné čalounění Alcantarou, které bude k dispozici pro nejsilnější verzi M235i.
Ta je stejně jako u řady 1 poháněná také jen přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem místo dřívějšího šestiválce. To však neznamená, že by jí chyběl výkon – produkuje totiž 306 koní a 450 Nm. V kombinaci s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol vystřelí na stovku za 4,9 sekundy a uhání až 250 km/h. Pokud sáhnete po paketu M Performance s až 19palcovými koly, řadou karbonových dílů bodykitu a dalších doplňků, zkrátí se zrychlení na 4,8 sekundy.

Pod kapotou M235i jsou ukryty sice jen čtyři válce, ale ty produkují poctivých 306 koní
Vedle vrcholné verze M235i budou při uvedení na trh v nabídce ještě verze benzinová 218i poháněná tříválcovou patnáctistovkou s výkonem 140 koní a naftová 220d s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 190 koní s tím, že později dorazí další varianty. Kombinovat je budete moci s šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem, pohonem předních nebo všech kol a standardním, sportovním nebo adaptivním podvozkem.
Nebudeme si nic nalhávat, řada 2 Gran Coupe je primárně připravovaná pro čínský trh, kde milují sedany všech velikostí, ale bezpochyby se bude líbit i v USA a také v Evropě. Už naše svezení s řadou 1 ukázalo, že se bez pohonu zadních kol obejde, takže vůbec nepochybujeme o tom, že sportovněji laděná řada 2 Gran Coupe bude příjemným řidičským zážitkem.
Pokud se na ni už začínáte těšit, oficiální premiéra proběhne v Los Angeles v listopadu 2019 a výroba se naplno rozjede v lednu 2020 – první kousky tak dorazí na český trh na jaře.