Článek
Luxus, technická finesa, více prostoru a stále zaměřenost i na řidičské zážitky, to jsou hlavní domény nového BMW 5 s kódovým označením G30. Tohle auto to bude mít těžké, nedávno se představila nadějná třída E od Mercedesu a brzy přijde také nové Audi A6, přičemž u všech tří se očekává opravdu vysoký standard z hlediska komfortu, technologií i jízdních vlastností.

BMW potřebovalo nutně zvětšit prostor uvnitř, zejména na zadních sedadlech to nebylo u předchůdce zrovna hvězdné. Novinka tedy dostala o 30 milimetrů více na délku a rozvor se protáhnul o 5 mm. Údajně by tedy cestující vzadu měli mít 30 mm navíc pro kolena. Na šířku je auto větší o 8 mm, na výšku 15 mm, což nejsou nikterak zásadní hodnoty. Důležitější je snížení hmotnosti vozu až o 100 kilogramů díky použití hliníku a hořčíku. Zavazadlový prostor má nyní 530 litrů objemu.
Vzhled jsme si probrali již včera, dodejme však ještě, že aerodynamika je aktivní díky pohyblivým mřížkám v ledvinkách. Samozřejmostí je také možnost připlatit si za M-paket, který se pojí s minimálně devatenáctipalcovými koly a dále zvýrazňuje vzhled vozu. BMW se chlubí součinitelem odporu vzduchu cx=0,22, což znamená nový rekord mezi tříprostorovými vozy a zároveň nejaerodynamičtější vůz v nabídce značky.

Již v základní nabídce dostanete diodové potkávací i dálkové světlomety, volit si tedy můžete akorát jejich "chytrost". Uvnitř očekávejte nový systém odhlučnění interiéru a za příplatek třeba také masážní sedadla s osmi programy.
V nabídce jsou pro začátek čtyři jednotky, dvě zážehové a dvě vznětové. Základem budiž varianta 530i s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 252 koní, následuje šestiválcový třílitr 540i s 340 koňmi. Z dieselů čekejte tradiční varianty 520d 190 koní a 530d s 265 koňmi. Všechny modely mohou být jak zadokolky, tak čtyřkolky xDrive. Jediná 520d má ve standardu manuál, zbytek verzí se spoléhá na osmistupňový automat, který může mít i základní diesel, ale za příplatek.V březnu 2017 se pak má nabídka rozšířit o provedení 520d EfficientDynamics, 530e iPerformance a M550i xDrive. Poslední jmenovaná varianta dokáže zrychlit z klidu na sto kilometrů v hodině za rovné čtyři sekundy díky výkonu 462 koní.

Důležitá obměna se odehrála v interiéru, který je nyní ve stylu větši sedmičky. Očekávejte tedy dotykovou obrazovku, nový středový panel a vše ve stylu high tech. Dle fotografií se právě v tomto ohledu posunulo BMW 5 nejvíce.
44 let Legendy
Je s podivem, že prvn BMW 5 přišlo již před 44 lety -jednalo se o krsnou variantu E12. Za zlomovou generaci lze označit tu s kdem E39, kter byla v nabdce od roku 1995 do 2003. Ta totiž přinesla dnes znmou paletu motorů s čtyřmi, šesti i osmi vlci, přičemž nechyběly dieselov varianty 520d, 525d a 530d.