Hlavní obsah

Bestie z Tyrolska navazuje na ikonický Mercedes-Benz SLS AMG

Foto: BMW Group Classic

Auto se ukázalo na výstavě Symfonie motorů, která oslavuje výročí klasických vozů od BMW. Je tedy s podivem, že sem někdo nakráčel s konkurencí od Mercedesu

30. 7. 2019

Austro Daimler Bergmeister ADR 630 Shooting Grand zní jako název pro hypermoderní kávovar z 18. století, nicméně jde elektrifikovanou bestii inspirovanou legendárním Mercedesem SLS AMG s racčími dveřmi. Pod kapotou však pracuje šestiválec s elektromotory, a to znamená výkon skoro 1 200 koní.

Článek

V podstatě každý den se dozvídáme o nějakém novém modelu, super elektromobilu s dojezdem „milion“ kilometrů, s nabitím do plna za pět vteřin a výkonem 16 tisíc koní, který se bude vyrábět v příští dekádě 23. století. Tak přesně tohle tyrolský Austro Daimler Bergmeister ADR 630 Shooting Grand není.

Nemusíte otevírat archaický slovník, udělali jsme to za vás. Bergmeister odkazuje na původní vůz značky Austro Daimler, kterému se přezdívalo Mountain Master (horský mistr), protože jeho piloti dokázali zvítězit v mnoha závodech do vrchu. Číslo 630 je záhadou, Shooting Grand kombinuje tituly Shooting Brake (svažující se záď) a Grand Tourer (velký cestovní vůz) a písmena ADR jsou iniciály značky.

Foto: BMW Group Classic

Austro Daimler Bergmeister ADR 630 Shooting Grand

Životní rytmus autu uděluje třílitrový řadový šestiválec od Mercedesu a tři elektromotory – každý s výkonem 275 koňských sil. Celkově je plug-in hybridní ústrojí naladěno na 1 198 koní a 1 600 Nm točivého momentu. Bzučící pohonné jednotky vyšťavují balíček akumulátorů s kapacitou 55 kWh, a to až do ujetí 250 kilometrů. Prázdné baterky můžete znovu nabít silou až 150 kW a vyrazit na 998 kilometrů dlouhou cestu v kombinovaném elektrobenzinovém režimu.

Foto: BMW Group Classic

Austro Daimler Bergmeister ADR 630 Shooting Grand

30krát a dost

Díky lehkým panelům karoserie vůz váží 1 650 kilogramů a z nuly na stovku vystřelí za 2,58 vteřiny. Podle výrobce má auto pohon všech kol a 30 volitelných jízdních profilů. Vzhledem k tomu, že Tyrolsku dominuje Mekka motoristů, hora Grossglocker, tak možná jeden z režimů nese jméno oblíbeného poutního místa řidičů.

Přesto, že jsou baterie zastavěny v kufru a kapota dlouhá jako pracovní týden, dokázali vývojoví inženýři rozložit hmotnost na nápravy ve stejném poměru. Zní to hezky, ale jakmile se za volant posadí stokilový chlapík, je dokonalá distribuce váhy stejně pryč.

Foto: Projekt Austro Daimler

Ukázka rozložení hmotnosti vozu

Že vám je auto povědomé? Kde už jste racčí dveře viděli. No jasně – Mercedes-Benz SLS AMG! A co tvar karoserie? Tak trochu Mercedes-AMG GT, že? Některé komponenty (kliky dveří, čelní sklo, odpružení) dokonce z těchto vozů přímo pocházejí. Střídmý interiér je oproti tomu odrazem stylu vozů ze 30. let.

Není to poprvé

Projekt inspirovaný legendárními mercedesy však nemá na svědomí původní automobilka Austro Daimler Puchwerke AG (1925-1934). Lidé, kteří stvořili plug-in hybridní skvost, nejsou s firmou nijak smluvně vázáni a nemají práva užívat obchodní značku Austro Daimler.

Víte, co je nejlepší? Auto si můžete nejen prohlédnout (pokud jste na seznamu vyvolených hostů) na privátním autosalonu v Blenheimu, který se koná už v září, ale plug-in hybrid půjde do malosériové výroby, takže můžete jeden vlastnit. Podle návrháře Rolanda Stangla však půjde o velmi, velmi drahou záležitost. Myslíte si, že o auto nebude zájem? Budete se divit, ale tento výstavní kus už má svého majitele.

Elektromobil s dveřmi jako racčí křídla jste už mohli vidět v minulosti, protože ho postavila sama divize AMG značky Mercedes-Benz. Technici jednoduše vyjmuli 6,2litrový osmiválec a nahradili ho elektromotory. Výsledek? Výkon 751 koní, síla 1 000 Nm a měřené kolo na Nürburgringu (2013) za 7 minut a 56,234 vteřiny.

autowebAUTOWEBaUtOwEb