Hlavní obsah

Bentley odhalilo nový Flying Spur. Je rychlý a velmi moderní

Foto: Bentley

Bentley Flying Spur

13. 6. 2019

Bentley po postupném odhalování konečně ukázalo nový Flying Spur. Je větší, má natáčecí zadní nápravu, pozoruhodnou výkonnost výkonné a cílí na mladší zákazníky. Ty chce Bentley brát hlavně v Číně a v Americe, kde je hodlá získat u svého konkurenta – značky Rolls-Royce a její nejmenší limuzíny Ghost.

Článek

Bentley na model Flying Spur lákalo už několik týdnů a prozrazovalo, že se máme na co těšit. Tvrdilo, že novinka bude super luxusní, výkonná a prakticky zcela nová. A dle všeho to nový Flying Spur splňuje do posledního puntíku. Jak už jsme zmínili výše, automobilka s ním chce zaujmout především mladší zákazníky, čemuž odpovídá i moderní design. Na první pohled zaujme opravdu velká maska chladiče nebo velká kola, která můžete mít buď v rozměru 21, nebo 22 palců. Větší disky mimochodem značka nikdy nenabízela!

Nově pojatý a zpracovaný je také interiér auta, jemuž dominuje v otočném panelu umístěný 12,3“ dotykový displej a trojice analogových budíků, které ukazují kompas, teplotu a hodiny. Nová je i středová konzole a lepší, pokud to vůbec ještě šlo, je i zpracování celého interiéru, přičemž Bentley přidalo i na odkládacích plochách a větším počtu USB portů.

Novinka přijíždí na nové platformě s rozvorem prodlouženým na působivých 3 194 mm. To zajišťuje hlavně více místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech, ačkoliv je fakt, že Bentley se stavbou auta soustředilo spíše na řidiče a jízdní zážitky. Tomu odpovídá i parádní, dvěma turbodmychadly přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6 litrů, který je ukrytý pod vcelku dlouhou kapotou. Inženýři v Bentley ho naladili na výkon 635 koní a točivý moment 900 Nm. Z 0 na 100 km/h umí novinka doslova vystřelit za 3,8 sekundy a v rozletu ji zastaví až hodnota 333 km/h. Mimochodem, zrychlení na 100 km/h je o 0,7 sekundy lepší než u předchozí generace! Tomu se říká pokrok.

Výkon a točivý moment putují na všechna kola pomocí nového osmistupňového automatu. Z motoru je možné na jednu stranu dostat absolutní maximum, ale zároveň umí dodržovat současné, velmi přísné emisní normy, a to díky systému vypínání válců. Ovšem emisní normy a limity zasáhly i do chystané nabídky dalších motorizací. K dvanáctiválci brzy přibude ještě osmiválec a chystá se také verze šestiválce s plug-in hybridním systémem. A ještě se musíme zastavit u té natáčecí zadní nápravy. Ta samozřejmě autu poskytne mnohem lepší ovladatelnost při rychlých průjezdech zatáčkou, ovšem Bentley na ni vsadilo hlavně proto, že Flying Spur má na délku více než 5 metrů, přičemž tento systém řidiči umožní lepší manévrovací schopnosti i na malém prostoru.

Flying Spur ale kromě toho všeho do vínku dostal také moderní vzduchové odpružení nebo třeba 48V palubní síť. A jak už to tak u této značky bývá, i Flying Spur si můžete nechat ušít na míru pomocí příplatkového programu Mulliner. Záleží jen na vaší peněžence, za co bude ochotná vydat finance, a věřte, že toho může být spousta. Nás hodně zaujal příplatkový audiosystém s 19 reproduktory a výkonem 2 200 W, který jistě bude znít prostě fantasticky.

Pokud jsme vás dostatečně zaujali a vy si Flying Spur chcete objednat, počítejte s tím, že první objednávky začnou u Bentley vyřizovat začátkem podzimu a prvních aut se zákazníci dočkají začátkem nového roku. Ceny zatím známy nejsou, ale ve vrcholné verzi jistě hravě přeskočí 5 000 000 Kč.

autowebAUTOWEBaUtOwEb