Hlavní obsah

Bentley Bentayga diesel - první naftový model v historii!

Foto: Archiv Garáž.cz

Po naftovém Subaru, Maserati či Porsche přichází další tradičně benzinová značka, která sází na turbodiesel. SUV Bentley Bentayga je příbuzné s Audi Q7, proto je logické, že dostane čtyřlitrový naftový osmiválec s elektrickým dmychadlem jako má SQ7!

Článek

Dojezd 1000 km, výkon 435 koní, točivý moment 900 N.m, maximální rychlost 270 km/h a nejnižší emise ze všech kdy vyráběných Bentley - 210 CO2 na kilometr. Kombinovaná spotřeba činí 7,9 litrů na sto kilometrů a nádrž má 85 l. Při představení svého prvního naftového modelu, SUV Bentayga diesel, sází aristokratická britská značka zejména na čísla, kterými chce ohromit zájemce o svižné, ale zároveň úsporné a logicky obhájitelné SUV. Majitelé firem, kteří mají svou vlastní čerpací stanici na naftu, tedy mohou jásat.

Maximum točivého momentu leží již v pouhých 1000 otáčkách za minutu, nenucená rychlost za každých okolností je tedy zaručena i pro takto velké SUV. Zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině pak proběhne za 4,8 sekundy. Elektrický kompresor v tomto autě eliminuje prodlevy turbodmychadel, k plnému roztočení mu stačí 30 milisekund, briskní reakce jsou tedy podobně jako u Audi SQ7, ze kterého jednotka pochází, zaručeny.

Foto: Archiv Garáž.cz

A jak poznáte Bentaygu s dieselem od benzinového dvanáctiválce? Na předních dveřích nechybí nenápadné označení V8 diesel, jasnějším rozpoznávacím znamením ale budou koncovky výfuku "twin-quad", které jsou jiné, než u benzinové varianty. Samozřejmostí je pak osmistupňová automatická převodovka a stálý pohon všech kol. Pokud tedy chcete spořit v Bentley, máte nyní jedinečnou možnost!

Poslední mohykáni

Automobilek, kter do svch běžnch modelů nikdy nenabzelydiesel, je již čm dl mně. Vzpomenout tak můžeme akort na Ferrari, Aston Martin, Lamborghini či Rolls Royce, tedy tu naprostou automobilovou smetnku. Napad vs někdo dalš? Napište nm do diskuze!

Reklama

Načítám