Hlavní obsah

Autosalon v Paříži: Na co se nejvíc těšíme my?

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pařížské hody začínají už za pár desítek hodin. Letos sice několik automobilek vynechává, ale přesto se najde řada lákadel, které nelze přehlédnout. Podívejte se, jaké favority si našla v seznamu redakce Garáže.

Článek

Pro novináře autosalon startuje už pozítří, ale rovnou musíme přiznat, že se tam nikdo z redakce nechystá. Máme hodně jiné práce a autosalony jsou vždycky neuvěřitelně náročným projektem, na který padne hodně lidských zdrojů. A proto tentokrát vynecháváme. Vlastně se stydíme jen částečně, protože podobně jako my to letos vzdávají i některé automobilky - Ford, Mazda, Aston Martin nebo Volvo. U některých to překvapí, u jiných je to tradicí, protože Paříž byla vždy zaměřena spíš na lidovější auta.

Foto: Archiv Garáž.cz

My vám samozřejmě přineseme kompletní fotogalerie, info o nejžhavějších novinkách a tradiční servis, na který jste zvyklí. A třeba se objeví i nějaké to překvapení, které automobilky stihly až do autosalonu utajit. Stejně tak ale existuje celá řada předem oznámených nebo uniklých premiér, na které se docela těšíme. Proto jsme udělali ještě před zahájením autosalonu malou redakční anketu.

Na co se těší Jakub Rejlek

Foto: Archiv Garáž.cz

U mě je to jedna značka a dvě auta. Určitě se nejvíce těším na dvě novinky od automobilky Mercedes-Benz, která v Paříži představí AMG GT C a zvýšené éčko. Supersportovní AMG GT jsem si vyzkoušel a je to skvělé auto. V otevřeném provedení bude ještě zajímavější, pro mě minimálně designově, protože dostává masku, kterou má i nejostřejší verze GT R. Navíc písmeno C znamená, že půjde o výkonnější verzi, která ve zrychlení porazí i nejschopnější kupé GT S a na zadek požene 550 koní a 680 N.m. Ale to je pro vyvolené, daleko důležitější bude model E v provedení All Terrain. Jde vlastně o prvního pořádného konkurenta Audi A6 Allroad. Tedy zvýšený podvozek, oplastovaná karosérie, pohon všech kol a lepší průchodnost terénem. 

Na co se těší Ondra Chamilla

Foto: Archiv Garáž.cz

Letošní Paříž mě svými světovými premiérami příliš nezaujala. Je vidět, že mnoho automobilek si účast na tomto autosalonu rozmyslelo. Pokud bych však měl vybrat auta, na která se nějakým způsobem těším, pak to budou dva vozy, a to dokonce přímí konkurenti - Honda Civic a Hyundai i30. Nejsou ničím až tak zajímaví, ale patří do nejpopulárnějšího evropského segmentu a já mám stroje nižší střední třídy prostě rád, protože jsou kompaktní, ale již příjemné i na delší cesty a většinou zvládají poměrně uspokojivě i rychlejší přesuny. A z obou těchto aut navíc vzniknou sportovní varianty Type R, respektive N, což znamená, že se můžeme těšit na špičkové ostré hatchbacky. Baví mě také, jak se s každou generací snaží tato auta býti lepšími než etalon segmentu Volkswagen Golf a v dílčích věcech se jim to může i dařit.

Na co se těší Vašek Rybář

Foto: Archiv Garáž.cz

Přerod praktického hatchbacku Suzuki SX4 v ještě praktičtější crossover S-Cross bude s novým faceliftem dokonán. Přepracované auto sice automobilka představila už v létě v Maďarsku, ale v Paříži si odbude autosalonovou premiéru. A čeští zákazníci už model určitě nedočkavě vyhlížejí, protože SX4 i pozdější SX4 S-Cross byly v našich končinách prodejními trháky. Vysoký posaz, solidní světlá výška, dobře vybrané motorizace. Tady S-Cross neudělá ostudu ani po faceliftu - světlá výška se dokonce zlepšila na 180 milimetrů a vůz kromě modernějšího vzhledu disponuje i bohatší výbavou. Co se týče motorizací, jasným favoritem českých chalupářům je šestnáctistovkový diesel o výkonu 120 koní a točivém momentu 320 N.m. Samozřejmě ve čtyřkolce. Praktické, solidní a bez zbytečných a pro Japonce typických designových kudrlinek.

Na co se těší Martin Tolar

Foto: Archiv Garáž.cz

Nejočekávanější pařížskou novinkou je pro mě Citroën C3 WRC. Jako fanda rally se těším na nová pravidla a slibovanou větší atraktivitu. Je pravda, Že minimálně vzhledu nová pravidla prospěla. C3 je toho důkazem, je krásně široká a se všemi těmi spoilery i pořádně atraktivní. Ačkoli vím že sériová verze bude více limitována, koncept naznačuje, že i ta by měla být velice povedená. Zvlášť vypůjčení některých designových prvků z většího Cactusu jí vyloženě prospívá.

A na co se těšíte vy? Konec týdne bude patřit Paříži, tak očekávejte čilý zpravodajský ruch. Pro tyhle účely máme vlastní mail-list, který vás upozorní na ty nejlepší a nejdůležitější články. Přihlásit se do něj můžete snadno, stačí se na našich stránkách zaregistrovat, což vám pomůže i k aktivnější účasti v diskuzích pod články.

Reklama

Načítám