Článek
Pokud otevřete kapotu, najdete zde dobře známý dvoulitrový benzínový čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 252 koní (185 kW) s nejvyšším točivým momentem 370 newtonmetrů. Pokud byste si lehli pod auto, spatřili byste skříň sedmistupňové převodovky S tronic. A právě v převodovce je uložen elektromotor (parametry 143 koní (105 kW) a 350 Nm) s permanentním magnetem.
Síla obou agregátů se přenáší na všechna čtyři kola. Jde o technologii quattro ultra, kdy jsou standardně poháněná přední kola (při rozjezdu všechny čtyři) a pokud není pohon 4x4 potřeba, vícelamelová spojka odpojí zadní kardan.
Celkový výkon, který není kvůli rozdílným otáčkám prostým součtem výkonů obou motorů, činí 367 koní (270 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 500 Nm již od 1 250 (!) otáček.

Hybridní verzi poznáte podle specifických koncovek výfuku a drobného písmene "e" v označení výkonové verze motoru
Zrychlení z 0 na 100 km/h? Dle výrobce činí 5,3 sekundy a nejvyšší rychlost dosahuje 239 km/h. Když to srovnáme s verzí Q5 2.0 TFSI, pak „stovku" s nehybridní verzí dáte za 6,3 sekundy (rozdíl rovná sekunda) a nejvyšší rychlost je podobná - 237 km/h.
Rozdíl je samozřejmě v udávané spotřebě paliva: zatímco čistě benzínová verze jezdí za průměrných 6,8 l/100 km/h, plug-in hybridní provedení má normovanou spotřebu dle WLTP 2,1 - 2,4 l/100 km. Samozřejmě pouze za předpokladu, že máte dobité lithium-iontové baterie.

S výkonem 367 koní nebude mít hybridní Q5 žádný problém se svižnou dynamikou
Díky rekuperaci se, jak je obvyklé i u ostatních automobilek, baterie dobíjí i za jízdy, takže jsme opravdu zvědaví, jak úsporný bude nový hybrid při klidném jízdním tempu.
Audi Q5 55 TFSI e quattro se dovede pohybovat s nulovými emisemi na vzdálenost zhruba 40 kilometrů při maximální rychlosti 135 km/h. Z běžné zásuvky 230 V se baterie (jejich kapacita činí 14,1 kWh ve 103 článcích) plně dobijí šest hodin.

Čím častěji ho dokážete nabíjet, tím laciněji budete jezdit
Technickou zajímavostí je účinné tepelné čerpadlo klimatizace, které využívá odpadní teplo vysokonapěťových akumulátorů.
Do Česka se plug-in hybridní Q5 dostane letos na podzim. Prodejní cenu zatím tuzemský importér nestanovil. V sousedním Německu s cenovkou 60 tisíc eur (1,6 milionů korun) půjde o podobně drahý model jako Q5 50 TDI, který pohání třílitrový naftový šestiválec. To není špatná nabídka, co říkáte?