Článek
Pokud otevřete kapotu, najdete zde dobře známý dvoulitrový benzínový čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 252 koní (185 kW) s nejvyšším točivým momentem 370 newtonmetrů. Pokud byste si lehli pod auto, spatřili byste skříň sedmistupňové převodovky S tronic. A právě v převodovce je uložen elektromotor (parametry 143 koní (105 kW) a 350 Nm) s permanentním magnetem.
Síla obou agregátů se přenáší na všechna čtyři kola. Jde o technologii quattro ultra, kdy jsou standardně poháněná přední kola (při rozjezdu všechny čtyři) a pokud není pohon 4x4 potřeba, vícelamelová spojka odpojí zadní kardan.
Celkový výkon, který není kvůli rozdílným otáčkám prostým součtem výkonů obou motorů, činí 367 koní (270 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 500 Nm již od 1 250 (!) otáček.
Zrychlení z 0 na 100 km/h? Dle výrobce činí 5,3 sekundy a nejvyšší rychlost dosahuje 239 km/h. Když to srovnáme s verzí Q5 2.0 TFSI, pak „stovku" s nehybridní verzí dáte za 6,3 sekundy (rozdíl rovná sekunda) a nejvyšší rychlost je podobná - 237 km/h.
Rozdíl je samozřejmě v udávané spotřebě paliva: zatímco čistě benzínová verze jezdí za průměrných 6,8 l/100 km/h, plug-in hybridní provedení má normovanou spotřebu dle WLTP 2,1 - 2,4 l/100 km. Samozřejmě pouze za předpokladu, že máte dobité lithium-iontové baterie.
Díky rekuperaci se, jak je obvyklé i u ostatních automobilek, baterie dobíjí i za jízdy, takže jsme opravdu zvědaví, jak úsporný bude nový hybrid při klidném jízdním tempu.
Audi Q5 55 TFSI e quattro se dovede pohybovat s nulovými emisemi na vzdálenost zhruba 40 kilometrů při maximální rychlosti 135 km/h. Z běžné zásuvky 230 V se baterie (jejich kapacita činí 14,1 kWh ve 103 článcích) plně dobijí šest hodin.
Technickou zajímavostí je účinné tepelné čerpadlo klimatizace, které využívá odpadní teplo vysokonapěťových akumulátorů.
Do Česka se plug-in hybridní Q5 dostane letos na podzim. Prodejní cenu zatím tuzemský importér nestanovil. V sousedním Německu s cenovkou 60 tisíc eur (1,6 milionů korun) půjde o podobně drahý model jako Q5 50 TDI, který pohání třílitrový naftový šestiválec. To není špatná nabídka, co říkáte?