V New Yorku vládne žlutá, v Tokiu červená a Mexiko City zelená, jen v Londýně mají taxíky truchlivě černou barvu. A to od pradávna dodnes, kdy na silnice vyrazilo nové Geely TX. Právě čínská automobilka Geely před lety koupila London Taxi Company (dříve LTI – London Taxi International) a přejmenovala jí na London EV Company. Nové londýnské taxi TX je totiž hybridem s důrazem na pohon elektromotorem. Ekologie hraje zkrátka prim.

Po druhé světové válce fungovaly ještě v londýnské taxislužbě různorodá auta v různých barvách. V roce 1948 však začala výroba Austinu FX3 s benzínovým a později i s dieselovým motorem. A ten byl nabízen pouze v černé barvě, která byla po válce nejlevnější. Díky tomu byl model TX3 nejlevnější i mezi konkurenty, a tak jej taxikáři začali nejvíce kupovat. I ostatní automobilky nabízely černé automobily, aby trochu snížily cenu svých aut a brzy černé taxíky převládly nad těmi barevnými. Cestující si automaticky vybírali černá auta, protože byla novější, takže brzy se do této barvy přelakovaly i staré taxíky. Kdo neměl černé taxi, ten si jen těžko hledal zákazníky.

Další články

Od roku 1958 dorazil na trh nový Austin FX4, pochopitelně opět v černé barvě. Právě tento model je tím nejtypičtějším zástupcem Black cabů. Ono není divu, vyráběl se až do roku 1997, takže jich vzniklo opravdu hodně. Následně se objevily modely TX, TXII a TX4 od London Taxi International, později London Taxi Company. Poslední model LEVC TX schopný i převozu invalidních osob upoutaných na vozík, už vyrábí čínská automobilka Geely a jde o hybrid s malým benzínovým motorem Volvo. Použitím elektromotoru jde vlastně o návrat k tradici, první taxíky z roku 1897 byly také elektrické. Kvůli nespolehlivosti ale zmizely z ulic do tří let, to se ale novým black cabům pravděpodobně nestane.