Hlavní obsah

Značka Genesis v New Yorku překvapila novým konceptem Mint

Foto: Genesis

Koncept Genesis Mint

20. 4. 2019

Automobilová značka Genesis se vždycky držela celkem luxusních limuzín, se kterými se ale bohužel na evropském trhu moc neuchytila. Jinde se jí ale daří, a tak není divu, že svou novinku představila na jednom z největších amerických autosalonů, tedy v New Yorku. A nutno říct, že překvapila.

Článek

Genesis možná ani neznáte, ačkoliv i u nás, ostatně i jinde v Evropě, se tato značka představila. Už je to pár let a faktem je, že se na evropských trzích moc neuchytila. Ovšem v Asii a Americe tato luxusní odnož automobilky Hyundai funguje velmi dobře a mezi zákazníky je oblíbená. Je to asi tři roky, kdy oznámila velkou modelovou ofenzivu a tvrdila, že do roku 2020 nabídne minimálně šestici nových modelů, mezi kterými nebude chybět SUV, limuzíny, ale i městská auta. Obzvlášť poslední jmenovaný segment ale od Genesis nikdo nebral moc vážně. Na letošním autosalonu v New Yorku se ale ukázalo, že Korejci to vážně myslí.

Genesis totiž představil velmi dobře, respektive hlavně zajímavě a futuristicky vyhlížející koncept malého městského elektromobilu s názvem Mint. Jde o dvoumístný vůz, který není tak opulentní, jako jiné modely značky, ale o to více zajímavý! Jeho doménou má být parádní ovladatelnost a díky malým rozměrům také možnost bezproblémového parkování i ve věčně přecpaných velkoměstech. Kromě toho ale Genesis ve svých oficiálních materiálech, které bohužel nejsou moc obsáhlé, tvrdí, že Mint řidiči nabídne i potěšení z jízdy.

Z toho mála, co o novince víme, je jasné, že Mint by měl jako čistokrevný elektromobil nabídnout dojezd až 200 mil, tedy asi 320 kilometrů. To je na popojíždění v městských kolonách dostačující, tím spíš, když bude pracovat s rekuperací elektrické energie pomocí brzdění. Kromě toho bude jeho elektrický systém umět pracovat i s rychlodobíjením o výkonu 350 kW, takže dobití na minimálně 80 % bude otázkou jen několika málo minut. Tak akorát na kávu a kontrolu sociálních sítí.

Protože je ale Genesis zaměřen na náročné zákazníky a řadí se do prémiového segmentu, vsadil i u nového konceptu na nejmodernější technologie, konektivitu a exkluzivní zpracování. To vše je ale spíše minimalistické než přehnaně do očí bijící. Fantasticky vypadá hranatý volant s centrálním displejem, kterému parádně sekundují retro vyhlížející ovladače po stranách. Jediné, co z toho celkového minimalismu lehce vybočuje, je otevírání zavazadlového prostoru, který je součástí kabiny. Pro přístup k němu je totiž potřeba odklopit části karoserie i se sklem. Velmi zdařilé, co myslíte? Jsme velmi zvědaví, jak se Genesis popere se sériovým designem tohoto modelu, a doufáme, že ho od konceptu změní co nejméně.

autowebAUTOWEBaUtOwEb