Hlavní obsah

Evropa si zatím na Genesis musí nechat zajít chuť

Foto: Archiv redakce
10. 6. 2016

Hyundai si na své nové prémiové značce Genesis dává záležet a žene ji kupředu hlavně doma v Asii a v USA. Evropa si zatím počká. Důvodem je nedostatek vhodných motorů.

Článek

Hyundai chce se svým Genesisem uspět, což znamená okamžitou konkurenceschopnost ve všech segmentech, do kterých se podívá. Do roku 2020 by chtěla mít automobilka na trhu šest vozů s novým prémiovým logem. Luxusní sedan, SUV, sportovní vůz, crossover, kupé... to ostatně není žádné překvapení, už dřívější auta s přídomkem Genesis (u nás se prodávalo Hyundai Coupé a relativně nově i sedan Hyundai Genesis) měla jasnou image - lepší materiály, silnější motory, kvalitnější zpracování. Touhle cestou chce jít Hyundai u samostatné značky mnohem důrazněji, což znamená, že chystané limuzíny, které jsme zatím viděli pouze na autosalonech coby koncepty, budou mít velké a silné motory. 

Nabídka omezená šestiválcovými a osmiválcovými benzíny, případně pokrokovými hybridy, však připadá Korejcům nedostatečná, co se Evropy týče. Hyundai bolestně chybí silné diesely a má pocit, že minimálně v Evropě se bez nich neobejde. Proto se rozhodla start Genesis v Evropě odložit minimálně do roku 2020. Na základě situace ve vývojových odděleních, ale i po analýze úspěchu jednotlivých modelů v jiných regionech, se pak rozhodne, co se v Evropě uvede a co ne, případně s jakými motorizacemi.

Silnější diesel by se skutečně Hyundai hodil jako sůl a to nejen pro Genesis. A Korejci na něm už určitě horečně pracují. 

autowebAUTOWEBaUtOwEb