Hlavní obsah

Výměna kola u speciálu TCR z pohledu mechanika. Rychlá a přesná prácička!

Foto: Janík Motorsport

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Takový šrumec jako ve Formuli 1 to sice není, i tak jde ale z pohledu běžného motoristy, který zažil maximálně tak trápení u krajnice s heverem, o pořádnou rychlovku!

Článek

Pistoli, která během okamžiku povolí šrouby, určitě znáte. Minimálně jste něco podobného viděli v závodech zmíněné Formule 1, určitě jste si však všimli jednoho podstatného rozdílu – zatímco v F1 stačí povolit jednu jedinou centrální matici, zde je to klasika s pěti šrouby.

Hyundai Elantra N TCR.Video: Janík Motorsport

A ještě jedna odlišnost – v královně motorsportu mechanici vlastními silami monopost nadzvednou, kdežto speciál TCR vyletí nahoru díky pneumatickému systému. Ten se aktivuje další pistolí, kterou vidíme na začátku videa, kdy ji mechanik šoupne pod víčko „nádrže“. Ze spodní části auta pak vystřelí jakési nožičky, Hyundai Elantra N TCR týmu Vaška Janíka povyskočí a je připraven k výměně kola.

Fandit mechanikům budete moct už tento víkend, navíc to není daleko. A pochopitelně nejen mechanikům, tým Vaška Janíka totiž vyrazí na další podnik TCR Eastern Europe, tentokrát na nedaleký Slovakia Ring. Speciální závod to bude hlavně pro průběžně vedoucího muže celého šampionátu, Maťa Homolu – zkušený slovenský závodník pojede před domácími fanoušky. Kromě Maťa usednou za volant Hyundaie Elantra N TCR ještě Adam Kout a nadějný polský pilot Carlo Czepiel. Budeme držet pěsti!

Reklama

Načítám