Hlavní obsah

Takhle by měla vypadat novodobá Škoda 1000 MB! Futuristické retro s motorem vzadu, za kterým se všichni otočí

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Kvůli modelu 1000 MB vyrostlo v areálu Škodovky 40 nových hal, bylo položeno 13 kilometrů asfaltu a také 10 kilometrů kolejí. To vše proto, aby sériová produkce sedanu mohla naplno odstartovat. A kdyby v Mladé Boleslavi měli vyrábět novou tisícovku teď, historie by se nejspíš opakovala.

Článek

Jak by asi vypadala novodobá Škoda 1000 MB? Podle Škodovky kupé varianta MBX asi nějak TAKTO. Jenže co klasický čtyřdveřový sedan určený pro masy? Na ten se zapomnělo? Ne úplně, a to díky kreativitě našeho dvorního designéra Rosti Prokopa.

Foto: Škoda Auto

Škoda 1000 MBX (koncept od Škoda Auto).

Ten si novodobé „em-béčko“ představuje úplně jinak. Je tady moderní Škodu 1000 MB pro 21. století od Rosti Prokopa!

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Automobil má vlastní designový jazyk odkazující na původní model, jen ve futuristickém duchu.

Začneme úplně nově pojatou přídí ve vlastním designovém jazyce nazvaném Futurism Heritage (futuristické dědictví), který vzpomíná na původní „em-béčko“ dvěma páry Matrix LED světel, jenž lemují tvary předního nárazníku s plnou čelní maskou a nápisem ŠKODA (na přání podsvíceným) a jsou spojena světelnou linkou.

Nechybí ani spodní mřížka pro přívod vzduchu k chladiči klimatizace, zkosené čelní sklo podporující aerodynamiku, elektricky otevíratelná tvarovaná kapota nebo designově rozdělená střecha.

Z boku vůz zaujme velkými litými koly, na přání osaditelné aero kryty. Linie dveří, prolisy i vyvedená záď naznačují, že se při navrhování hodně pracovalo s proudícím vzduchem. Ale co ony ikonické žábry na bocích? Jen tak pro zábavu? Kdepak.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

A kde je motor? Vzadu!

Rostislav se totiž rozhodl, že auto postaví na vícepalivové platformě s tím, že pohonný motor bude vždy VZADU a pohánět zadní kola. A to jak spalovací, tak elektromotor u elektrické verze či kombinace obou motorů u samonabíjecího hybridu, kde spalovák slouží jen jako generátor elektřiny.

Nabíjení, případně plnící hrdlo, je pak pod víčkem v levém předním blatníku. Palivová nádrž je kvůli bezpečnosti zesílená, baterky pak zastavěny v podlaze.

Zadní část včetně svítilen znovu odkazuje na originál, koncové lampy jsou opět spojeny světelnou linkou. Hlavní kufr má vůz vpředu, menší sekundární vzadu. Jelikož je výhled dozadu omezen malým sklem bez stěrače, nechybí ani možnost kamerového výhledu prostřednictvím centrálního zpětného zrcátka.

Foto: Retro Garáž

Původní Škoda 1000 MB, z níž designér čerpal inspiraci.

Škoda 1000 MB nové generace je ryze virtuálním výtvorem a naší odpovědí na divokou koncepci MBX zveřejněnou samotnou Škodovkou. Myslíme si, že Rosťův výtvor reprezentuje originál v současném 21. století více než obstojně. Co vy?

Naše prototypy

Máte rádi naše vize? Podívejte se na další naše prototypy! V této tematické sérii pro vás navrhujeme a vytváříme různé automobilové modely, ať už československé či zahraniční. Dále vracíme zpátky do života motorizované legendy nebo představujeme sofistikovaná technická řešení.

Načítám