Článek
Klasická Škoda 105 dnes není moc zajímává. Snad s výjimkou kousků s minimálním nájezdem nebo s nějakou zajímavou exportní úpravou. Ovšem když se socialistická škodovka dostane do rukou talentovaného designéra, mohou vzniknout šílené kreace.
Rosťa Prokop se tak jednoho jistě krásného dne rozhodl, že předělá nudnou stopětku na pick-up, ovšem dvoumístný a s pořádným motorem.

Škoda 105 jako pick-up je sama o sobě šílená. Zejména s osmiválcem vpředu…
Samotná proměna na pick-up znamenala zbavit karoserii její samonosnosti, proto ji Prokop kompletně vyrámoval od podvozku po korbu. Dopředu navíc přidal ochranný nájezdový plech, přední rám a přídavné osvětlení.
Blatníky jsou kompletně vyřezané, aby nepřekážely off-roadovému podvozku, původně určenému pro speciály Baja. Úpravy se dočkala rovněž kapota, a to proto, aby se pod ni dopředu vešel vidlicový osmiválec Toyota s úpravou od TRD. Naprostá šílenost zastavěná do staré škodovky.

Na korbě má své místo velkoobjemová palivová nádrž.
Nicméně ani protažená záď není bez dalšího zkrášlení, ostatně stačí se podívat na prodloužení víka korby nebo na zadní nárazník s vestavěným sportovním výfukovým systémem. Pohled přímo do korby pak odhalí, že původní palivová nádrž šla pryč a nahradila ji velkoobjemová závodní. Přece jen V8 nepojede za pět na sto.
Třešní na tomhle škodováckém terénním dortu už jsou snad jen zapuštěné ocelové disky obuté na pneumatikách s hlubokým dezénem, které tomuhle výtvoru dodávají ten správný off-roadový punc.
Jestli jste zděšeni, tak vlastně ani být nemusíte, protože Škoda 105 pick-up V8 není žádným znásilněním národního socialistického dědictví, nýbrž virtuální úpravou této jinak obyčejné škodovky. Ostatně když má Rosťa den, vznikají občas opravdové šílenosti.